onsdag 7. oktober 2009

Gjett hvem som har fri fra skolen i morgen og hvorfor!?

Tredje skoledag vel overstått. Selv om den var kortere enn den pleier. Altså, vi kom av gårde i riktig tid og alt, men da vi kom til togstasjonen fikk man vite at det var skjedd en ulykke, som forsinket alt. Sånn det hørtes ut, så var det noen som hadde hoppet ut foran et tog i fart for å ta selvmord. Forferdelig... Det forsinket da togene våre i hele to timer, og.. Jeg tror aldri jeg har sett så mange folk samlet på et sted før! Det var helt ekstremt!! Du måtte brøyte deg frem for å komme noe sted, og selv da var du mest sannsynlig garantert å komme for sent. Først senere i dag fikk vi vite at det var ikke et selvmord, men at det var noen som hadde dyttet stakkaren som ikke lever lenger. At det er mulig, sier nå bare jeg. Men... Med så mange mennesker på et så lite sted, må det vel bare skje ting som det, antar jeg.

Jaja, vi kom i alle fall på skolen. Og det var facinerende, for ute på trappen, sto lærerene og ventet på oss, og passet på at vi kom trygt på skolen. Klassene ellers hadde også fått fri, til vi kom. Sikkert fordi det var så mange som kom sent. Til min lettelse, er det ikke så mange som Kawaii'er meg lengre. Det har roet seg, og det skjer for det meste når jeg sier god morgen til dem, og når vi spiser. Og, når jeg møter på folk fra andre klasser. Da begynner man på'n igjen. I dag hadde vi engelsk, og jeg kan faktisk si at det er greit nok. Jeg er overlegen i forhold til de i klassen, og tilogmed universitetsengelsk blir relativt greit. Hadde ikke trodd at middelmådig engelsk fra Norge skulle komme så godt med! n_n Men de andre timene var kjedelige. Jeg forsto dem ikke, og ble for det meste sittende der på den harde stolen (stakkar rumpa mi, den er faktisk støl!). Men i dag hadde jeg med tegneblokk! Og ellers prøver de fleste lærerne å finne noe alternativt for meg.

Og jeg har bestemt meg for hva slags klubber jeg vil joine. Altså, skolen min har mange sportsklubber, og for alle som kjenner meg, vet man at det er uaktuelt. Kanskje pingpong, men selv det er nei. Og, jeg er lettere tonedøv, så musikk passer heller ikke. Og, etter å ha deltatt i noen japanske te-sermonier så langt, tror jeg ikke bena mine takler ukentlige te-sermonier i formell sittestilling. Så... Da blir det kunst klubb! Siden jeg er nødt til å joine en.. Men, det er ikke den værste jeg kunne ha vært med i! Den har bare aktiviteter på mandager! : )

Til min store forskrekkelse, har jeg også oppdaget at jeg har skole på lørdager. Bare tre timer, men... Mii, hvem vil vel ha skole på lørdager... T^T

Uenom skole i dag, har vi også spilt Wii! Og, jeg må innrømme at jeg er halvstolt over at jeg vant 50% av gangene i Mario-kart. HAhah. Jeg er stri altså... Neida, men jeg er ikke så flink til spill! Også var det vanskelig kontroll : 3 (Jeg må få lov til å forsvare meg litt)

Og!! Jeg har fri fra skolen i morgen!!! Gjett hvorfor!!!? Fordi, i natt/morgen kommer en storm feiende inn over Japan, og da tørr de ikke la elevene dra til skolen! Altså, om det er en liten grei storm (håper det ikke er noe skummelt noe) er det en grei pris å betale for en dag fri fra skolen. Jeg er så trøtt, så, jeg aksepterer det lett. Dessuten trenger bena mine det. Etter at vi kjøpte de obligatioriske sorte lærskoene til uniformen min, brukte jeg dem en dag, og pådrog meg middels store gnagsår på begga bena! Og syns veldig synd på meg selv. For de gjør vondt. Resultatet er at jeg får låne noen brukte, myke brune skolesko, polstret med teip, og hælene mine har x antall plastre. De fortjener en dag uten slemme skolesko som biter!! De er onde...

4 kommentarer:

  1. haha, morro å lese. selv så har jeg ikke skole på lørdager men jeg må på skolen i morra. det er noe alá sportsday. men pga. stormen så ble fotballen avlyst og vi skal spille basket istedet xD

    SvarSlett
  2. Neineinei, du må jo bli med på pingpong-klubben! =D

    Eid med lørdagskole,og bitesko =P

    SvarSlett
  3. Rasmus: Huff, basket er like ille! Du er heldig. Jeg vil ikke ha skole på lørdager, selv om det er bare tre timer : (

    Snod: BLÆ!! Jeg vet. De er teite. Og jeg vil ikke i pingpong klubben >.< Dessuten, de holder på hver dag, og da er jeg ikke hjemme før åtte.

    SvarSlett
  4. du er så flink å blogge.
    spessielt om noe som inereserer meg og.
    Du skriver så spennende.
    miiiip!
    det året har alltid vært min drøm *sukk*

    SvarSlett