fredag 30. oktober 2009

Skoleregler

Noen som er interessert i reglene på skolen min? De er ganske fancye, og litt annerledes enn reglemanget på de fleste skolene i norge.

Kugenuma High School Rules:

1. You will be late for school unless you come before 8:35. (Man starter faktisk ikke ordentlig før kvart på, men man må være i klasserommet innen 8:35, selv om læreren ikke er der)

2. You have to call in to the school office if you are sick or going to be absent from school. (Fin løsning, burde ha den i Norge også!!)

3. Wear your official school uniform properly. (Flertallet på skolen punker den opp. Altså, de ruller opp skjørtet så det blir kortere, noe jeg også gjør. Også forlenger de sløyfene sine! Eneste varriasjonen tillatt, er hvorvidt du vil ha marineblå eller sorte strømper, og hva slags merke du vil ha på strømpene dine)

4. Going out with someone requires your family's understanding, and a sence of responsibility as a student of kugenuma high school. (Det er bare latterlig! At skolen skal få beskjed hjemmefra om at det er greit for meg å date noen! Waaaat... Kyssing i offentlighet er visst uhøflig også... )

5. You're not allowded to bring your cellphone. (Jeg har den alltid med, ettersom folka mine er redd jeg skal tulle meg bort, og trenge å finne meg med gps. Dessuten er de redd for meg, fordi det er i ferd med å bli mørkt når jeg drar hjem, og de er redd jeg skal bli kidnappet.)

6. Drugs, smoking and alcohol are strictly prohibited.

7. Do not wear make-up or accessories. (Man slipper unna med lett sminke, mest fordi det ikke syns så godt. Men assessorier er NEI! Altså, hårpynt slipper man unna med har jeg funnet ut av da. Små armbånd også, mest fordi det er vansklig å unngå.)

8. Don't change your original hairstyle (dyeing, perm, extentions, strange hairstyle etc,). (Det er overraskende, folk burde få se ut som de vil! Menmen... Jaja.. De var veldig skeptiske til håret mitt første dagen, og forsikret seg flere ganger om at krøllene var naturlige.)

9. Do not work partime (by permission, you can work during winter/sprink break)

10. Any act og violence, are strictly prohibited.

Genialt, nee?

4 kommentarer:

  1. Hahaha, lurer på om de hadde trodd på hårfargen min ^^ hvor kan man røyke henn der da ?
    og hva faen er det der med dating-greiene :P du må finne deg en japse og være litt rebell! :D

    Johanna

    SvarSlett
  2. =O
    Ville regler da gitt =O
    Hørtes ut som en litt alle-elever-skal-være-gråe-klatter skole =(

    SvarSlett
  3. Heeeh, de hadde nok trodd på det etter en stund, ettersom det er så vanskelig å få så blondt hår! De fleste som prøver har liksom oransje hår! Og, jeg må skuffe deg med at det er lettere sagt enn gjort. Da må du være jævelig sleip! :p Vurderer saken, jeg har sett en ganske fin en på skolen! Haha x)

    Snod: Jaa, litt så, men det er likevel gøy. n_n

    SvarSlett
  4. Serr, er det ikke lov å jobbe deltid? hahah. Tenker jeg kommer til å irritere meg greit over skolesystemene når jeg drar til Japan. Er det veldig vanskelig å venne seg til dem i starten, eller går det egentlig greit?

    SvarSlett