onsdag 21. oktober 2009

Bursdag på japansk vis!

Hahah, det første som skjedde da jeg våknet i dag, var meg som går ned trappa og inn i kjøkkenet, med det vanlig søvnige "Ohayo Gozaimasu" (japansk for god morgen!) Og fikk sjokk! Hele kjøkkenet var staset opp med glitrende girlandere, ballonger, sløyfer og en stor plakat det sto Marion, 18! på. Og en plakat på japansk, hvor det sto gratulerer med dagen (Tanjoubi omedetou). Da jeg omsider fikk igjen nok luft til å si "Woah, fantastisk!!" Ble jeg helt rørt, for at de faktisk hadde stått opp en time eller to tidligere enn de pleide, for å pynte for meg! Tenke seg til.. Også så mye! Det er så søtt av dem, selv om de kanskje tar av litt.

Dagen ellers ble brukt til å slappe av, og lese ut den siste Twilight boka. Jeg er overraskende fornøyd med slutten, merkelig facinerende story, og bøkene er for all del bra, selv om jeg ikke er enig i vampyr konseptene. Jeg har også hjulpet til med fest forberedelser. Okasan, bestemor, kom innom for å si gratulerer med dagen, og ga meg rundt 200 kroner i bursdagsgave. Sjarmerende!

Gjestene våre kom rundt klokka seks. Det var noen venner av familien, Momona og moren hennes. De er visst ganske tett knyttet, og de var kjempehyggelige, så ikke noe rart det. Vi startet med å spise, pizza for anledningen min bursdag. Japansk pizza er facinerende, og litt annerledes enn norsk. Den mest markante forskjellen er forkjærligheten for å dynke den i majones! Unngikk heldigvis majonesen, ettersom jeg fikk være med å velge ut pizzaer. Og etter pizzaen, spiste vi små kyllingstykker, og en form for omelett. Nam! Også masse frukt. Mama elsker å skjære opp frukt på masse forskjellige og fine måter, så det ser liksom alltid fristende ut. Jeg har også spist melon, sånn ordentlig grønn melon, og det var kjempegodt! Og, etter maten, fikk jeg bursdagskake!!! Det var samme type kake som jeg spiste her om dagen, bare mye større! Og toppingen besto kun av bær, jordbær, bringebær, bjørnebær, blåbær og rips. Det smakte helt fantastisk! Bærene var egentlig ganske sure, men det var en kjempeherlig kontrast til den søte kremen i selve kaka. Jeg skal prøve å lage noe sånt når jeg kommer tilbake til norge, for det var utrolig stilig! Også måten bærene var drapert rundt kaka liksom.. Stilig! Også på denne kaka var det et skilt, som sa "Happy birthday Marion!", og tre lys. De to første utgjorde tallet "18", og det siste, et randomt hjerte. De slo av lys, sang for meg, og jeg blåste ut. Etterpå sang jeg den norske sangen for dem. (De likte den n_n) mens vi spiste kake, skar Mama også opp biter av brunosten "min" og lot gjestene smake. De likte brunosten de og! Til Japan hadde jeg med meg melkesjokolade og brunost. De elsket melkesjokoladen, for den smaker lysere og søtere enn japansk sjokolade, som er fyldigere og litt mer bitter. Men fortsatt god. Og brunosten... Jeg hadde faktisk ikke ventet at den skulle falle i smak, men det gjorde den! De elsker den, og søsteren min spiser den, etter mine anvisninger, hver morgen på en brødskive. (Papa elsker smaken av den sammen med øl, haha.)

Også fikk jeg gaver!! Av Mama og Papa fikk jeg et fint armbånd, med krystaller og steiner Mama selv hadde plukket ut (jeg elsker steiner og krystaller, de er så pene! Noe jeg hadde kommentert en dag vi gikk forbi en bod med masse steiner) og fått laget et armbånd av selv. Passer perfekt! Og av søsteren min fikk jeg en nøkkelring med masse dingel på, som nå henger på skoleveska mi. Av familien samlet, fikk jeg to hårbøyler, kjempesøte!
Og av vennene til familien, fikk jeg en kopp, mobilpynt, og en bag full av godteri!

Etter middag, som var veldig koselig, satt vi på gulvet rundt stuebordet, og spilte Jinga. Det er et japansk spill, som består av avlange treklosser, som settes oppå hverandre tre og tre i annenhver retning, atten klosser i høyden. Så skal man liksom dra ut en og en kloss, og stable dem på toppen, og den personen som tar i stabelen sist før den raser, har tapt. Utrolig nervepirrende, men også vanvittig gøy! Du blir liksom oppslukt, også må man konsentrere seg. Alle sammen spilte sammen, og jeg tapte bare en gang, yay n_n Hadde visst talent...
Bursdagspynt.. Hvor da?


Jinga! Papa er megakonsentrert...

... Men feiler! Burn.

Mobilpynten nå festet til mobilen min!


Den enorme mengden godteri n_n

Armbåndet mitt!

Hårbøyler!

Gaver fra klassen. Alt i alt har jeg fått fire trykkeblyanter, for de har lagt merke til at jeg bruker vanlig blyant x3

9 kommentarer:

  1. ååå^^ så søte døm er!

    Det spillet så morsomt ut :P
    Men.. hva er galt med vanlig blyant?

    Leste det med permanent i går :P flaks at ditt er naturlig. Hadde vært kjipt å ikke få gå på skolen, bare pga håret :S

    Må bare si det en gang til: GRATULERER MED DAGEN!!! Må bake cookies til deg nå :P

    SvarSlett
  2. Ja dette var imponerende lesning. Utrolig slik de steller i stand og ordner opp. Nyt det og gled deg over det du skatt. Dette varmer et mammahjerte det vettdu. Klem fra mamma di

    SvarSlett
  3. Tenkte meg vel at de ville lage noe ekstra på dagen din :O) De må da være alle tiders vel. Og de er nok veldig glad i den nye dattera si :O)

    SvarSlett
  4. Gratulerer med dagen :D Hurrahuraaaa! :):)

    Johanna

    SvarSlett
  5. så fin måte å feire bursdag på=) Gratulerer så mye med 18 års dagen håper du har hatt en uforglemmelig dag=) klem fra monika=)

    SvarSlett
  6. Familien din høres så utrolig koselig ut! =D
    Og herrefaen så mye pynt =O

    Men jeg tror du er litt misinformert med jenga, det er faktisk britisk x)

    SvarSlett
  7. Chanip: Sant så sant. Vet ikke om vanlig blyant er galt, men det er bare uvanlig, ingen som bruker det! OGså cookies.. Haha, kanskje du burde vente til jeg kommer hjem, kanskje vanskelig å gi dem til meg? ^^

    Aina: Takk, håper da det : ) De er i allefall utrolig hyggelige!!

    Tusen takk, Johanna og Monika!!!

    Snod: De er virkelig det!! Og.. Jenga.. Haha, greit, men.. care! Det var morro! Jeg vil ha!! n_n Skal du til england, kjøp til meg værsåsnill n_n Jeg vurderer å skaffe deg første volumet av lucky star...

    SvarSlett
  8. hehe, jeg har jenga hjemme at muttern x)

    O.o
    I would bow for Marion the great if she did that =O

    SvarSlett