tirsdag 20. oktober 2009

Egg?

Herlig å ha fri i morgen også! Testuka har oftest en fridag så studentene ikke skal dø på seg av utslitelse. Og, utrolig heldig at den krasjer sammen med bursdagen min. Det føles ikke som den er alt i morgen... Og det føles hvertfall ikke som om jeg snart er 18! Det er bare sært. Menmen.. Jeg får ikke gjort så mye med det n_n For anledningen fikk jeg også bursdagsgaver fra klassekameratene mine! Vet ikke hva det er ennå, ikke høflig å åpne pakkene før i morgen! Hihi. Åh! Jeg fant igjen crossdresseren min i dag! Vedkommende går tilogmed som en gutt... Haha, jeg koser meg. Jeg fant også ut at vi har noen gutter på skolen som ser bedre ut enn de andre. Hahah, okei da, to-tre stykker av dem kan kvalifiseres som fine, men resten.. Halvbra, eller med mer bra enn dårlig. Noen som er litt kjekke også, men på en rar måte. Men, i alle fall så er de som er fine, fine nok til at man kan være hyggelig! Hahah. Uansett, man prøvde seg på et smil til noen av dem, og det morsomme er at det funker. De er rett og slett facinert av den rare norske jenta med de blå øynene! Så, de fleste av dem blir faktisk gloende en liten stund, til man enten passerer, eller til en av kompisene slår til den jeg smilte til og ler av ham. Ikke at jeg er helt sikker på hva det betyr, antagelig at jeg virkelig er rar, sammenlignet med dem. Selv om jeg ikke skiller meg såå mye ut. Altså, de fleste kom med noen *kremt* hyggelige og seriøse kommentarer om at "Slapp av Marion, når du kommer til Japan trenger du ikke se opp til alle lengre!" Og, mange av kommentarene var riktige. Men jeg trenger ikke se ned heller. Alle jentene ligger mellom 155 og 165, så jeg er liksom midt på treet. Og, jeg tørr påstå at så mye som 90% av guttene på skolen min er høyere enn meg. Og etter lett beregning ut i fra togstasjoner og vandring i byen så er det gjeldene de fleste steder ellers også. Perfekt med andre ord. Haha.
Og når det kommer til utseendet mitt, så har jeg litt blekere hud, og litt lysere hår. Håret mitt er de facinert av, og syns det er fantastisk at det er naturlig. Står og stryker på det og sier *kyah*. Første skoledag bombaderte rektor og alle lærerene mine meg med: "Det er vel ikke permanent!!? For det er ikke lov her!!" Men, *sukk* Det er ikke permanent!! Også gjør jo selvfølgelig øynene mine en del også. Mange av folka på skolen har en tendens til å stoppe helt opp i en samtale bare for å glo meg intenst inn i øynene (det er en merkelig faktor, for før jeg dro, ble jeg informert om at japser ikke er så glad i øyenkontakt) og avbryte med; "Fantastiske øyne. Helt blå!" Miipp. De er også facinert av at jeg har røde roser i kinnene, typ vind og sånt, eller rødming over konstant kawaii'ing. Det har blitt direkte flaut nå faktisk, jeg prøver å gjemme meg, noe nytteløst. Men det er bra de ikke roper skummel og fæl etter meg i det minste n_n

Mens jeg sto på bussstoppet i dag, ble jeg også facinert av noe annet med Japan. Som for eksempel hvor mange som har scootere, fordi det er praktisk. Jeg la også merke til hvor mange av scooter førerene som kjører i dress. Ganske mange av dem. Haha, det ser kopete ut. En fin, stivet dress, hvit skjorte, stresskoffert mellom bena og en halvhjelm i en eller annen merkelig farge på hodet. Også er busssjåførene merkelige! De har stivet uniform, sånn førerhatt på hodet, alle har halvmørke briller, og de bruker hvite hansker. Og, de sier: "yosh, yooosh, yosh, yosssshh, shh yosh." hele tiden! Jeg har vurdert å le av det...

Haha, vi satt og så på bilder i dag. Bilder av typiske norske ting, som 17mai og julaften. Og etter å ha pekt på et bilde av pepperkaker og sagt jeg skulle bake sånne til jul, pekte jeg på et bilde av søskenbarna mine, som er tvillinger. På japansk heter tvillinger futago, noe jeg er veldig klar over. Men i min iver i å forklare søskenrelasjonene dems og min japansk, klarte jeg selvfølgelig å si "tamago" som betyr egg. Jeg pekte på søskenbarna mine, og sa "Egg!!"

Heldigvis lo de skikkelig bra, jeg lo ganske godt selv og, noe som fikk dem til å le mer, ettersom latteren min er ukontrollerbar og syk. Men, det var da gøy på en flau måte.

Miip, jeg har også funnet ut litt om Disney Channel stjernene her i Japan. High School Musical er ganske populært, og søsteren min har alle sangene fra alle filmene på ipoden sin *ikke at man liker dem så særlig godt, men de er ikke værre enn at jeg beholder familiefreden* og Hanna Montana er ikke for barn. Hanna Montana er for tenåringsjenter! Og da snakker vi ikke 13-14 år, men 16-17år! Jeg liker mye med japan, og mange av fasinasjonene til japsene, men der går grensen min =3

5 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  2. Oi, hadde jeg vært der hadde jeg vært giant )=E
    hvorfor er det ikke lov med permanent? =O

    LOL, hanna montana for 16-åringer xD
    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

    SvarSlett
  3. Japp, du hadde vært kjempehøy, sånn egentlig, hvertfall opp mot jentene. Det er noen gutter her som er omtrent på lik høyde med deg, så det hadde ikke vært unormalt tho : p
    Vet ikke, man skal være naturlig. Jeg har ikke lov til å skifte hårfrisyre i løpet av oppholdet, ikke farge håret, ikke ta permanent, eller ha rare hårfrisyrer. Tenkte jeg skulle slenge opp et innlegg med skoleregler!

    Haha, huff, det er flaut. Vertssøsteren min, som er i amerika, elsker henne.. Waat...

    SvarSlett
  4. xD
    ler så jeg rister... HANNA MONTANA FOR FAEN HAHAHAHA

    SvarSlett