mandag 5. oktober 2009

Basics?

Nå er det direkte vanskelig å vite hvor jeg skal begynne, ettersom det har skjedd så mye! Jeg har bare vært hjemmefra en uke, men en uke går fort i Japan, spesielt ettersom man er litt tidsforvirret også... n_n" Hmm, flyturen min gikk ganske greit, var først i Sverige, så Kina, hvor man var lenge! Deretter var kom man til Tokyo. Hmm, var vel underveis omtrent et og et halvt døgn, medregnet venting på flyplasser. Men jeg må innrømme at jeg var skikkelig tidsforvirret. Nå har det stabilisert seg, og Japan er åtte timer før Norge. Da vi kom til Tokyo (meg og de.. fem andre studentene!) ble vi møtt av to folk fra de Japanske reiseselskapene. De fikk oss innlagt på et hotell for natta, Nikko Narita, og den natta sov jeg skikkelig godt. Poff! Så var det morgen igjen! Dagen derpå tok vi en tur til et japansk tempel (bilder kommer senere), og så til Harajuku. Harajuku er en bydel av Tokyo, og spesielt en gate er kjent for å ha alt mulig av ting innenfor mote og stil. Det er også ganske vanlig å se folk i alle stiler gå rundt, og det er faktisk mange mennesker som blir "oppdaget" der. Jeg skal skrive mer om det senere også. Hihi n_n Etter alt dette møtte man familien sin. Åh, det var så skummelt og gøy! Man kom inn i et lite rom, hvor det satt masse Japser man skulle introdusere seg for. HAhah, det første jeg hørte når jeg kom inn i rommet, var søsteren min som sa "Ah, Kawaii!". De er så snille... Jeg tenker jeg fortsetter med basics..! Familien min heter Kishi! De (nå vi!!) bor i Yokohama, Kanagawa som er et stykke utenfor Tokyo. Vertsforeldrene mine heter Masumi og Kenji, men jeg har fått beskjed om å kalle dem Mama og Papa (er ikke det litt søtt!?). Vertssøsteren min heter Yoshie (nei, ikke Yoshi som i superMario x3), men foreldrene kaller henne Yo-chan. Jeg sier bare Yoshie. Hihih. De er utrolig snille, Mama spørr alltid om jeg er sulten, noe jeg som oftest ikke er. Det er nemlig fordi i forhold til oss nordmenn, spiser Japanesere utrolig mye!! De spiser frokost, lunsj og middag, men det er mengder! Jeg sliter med å få i meg alt, og Mama syns jeg spiser for lite! Wah.. Og det hjelper ikke at Japansk mat faktisk smaker godt. Hahah. Jeg tror jeg kommer til å legge på meg innen jeg kommer hjem = 3 See!!! Det er rommet mitt!! Jeg har køyeseng! HAha. Litt uvant, men greit nok. Ellers har jeg megasøtt sminkebord, som bare rekker til under armene mine!! Jeg liker det. Huset vårt er forholdsvis stort, og området rundt det er det by på ene siden, andre siden er risåkre! Jeg skal ta bilder av dem senere n_n
Senga mi! (Ja, køyeseng er helt feil, men den er god.)


Pulten miin!! Ikke noe spesielt med den = 3


Sminkebordet mitt! Jeg sa det var søtt!!

5 kommentarer:

  1. åh, familien din høres kjempe koselige ut:) misunner deg lii nå:P og sminkebordet var kjempe søtt:)!

    SvarSlett
  2. Nyahahaha, det er gøy å høre om, føler jeg får en varm følelse inni meg av å forestille meg hvordan du har det der =P

    det høres så koselig ut >.<

    SvarSlett
  3. Lena: Ja, de er skikkelig koselige!! Jeg koser meg faktisk her : )

    Snod: Aww, takk. Jeg har det så bra! Sånn randomt genialt bra! Jeg må innrømme at jeg føler meg litt anime, men.. Haha, jeg har ikke ord. *big smile* n_n

    SvarSlett
  4. Som jeg misunner deg og det livet ditt i Japan, det virker skikkelig awesome :O

    SvarSlett
  5. Åh, tusen takk. Det er ganske stort, det har nesten ikke gått helt opp for meg ennå!! : D

    SvarSlett