fredag 16. oktober 2009

Dagens facinasjon!

Japanske toaletter!!! De er geniale! Eller rett og slett skumle. Før jeg reiste, fikk jeg mange henvendelser og påstander/spøker om skumle japanske doer, med knapper i alle retninger. Og, mange av dem hadde rett! De er skumle. De har knapper i alle retninger. De ser ut som vanlige toaletter, bortsett fra at de enten har et panel på veggen etter på siden på doen med knapper for forskjellige funksjoner. Vår do her hjemme, er faktisk så avansert at den drar ned av seg selv når man reiser seg fra den. Og skoledoene har egne knapper for falsk spylelyd, så man ikke skal bli beskjeden. Jeg mener Norge bør invistere i slike også! Men det er ikke det skumleste på skolen. Det skumleste er de japanske doene på gulvet... Jeg vil IKKE gå på en sånn en...

Jeg kommer ikke til å gå i detaljer om funksjonene!

Min foreløpig største frykt...

4 kommentarer:

  1. Den ene knappen ser ut til å ha en spyle vann på rumpa di funksjon...


    de har gått back til basic med den doen... det er et hull i bakken... som i steinalderen =D

    SvarSlett
  2. sånn do med masse forskjellige funksjoner er min drømme do <3 jeg vil ha sånn XD

    din største frykt minner meg om det hullet i bakken vi brukte nedi afrika XD bare at der var det flaggermus ned i hullet også, det var gøy :D haha skjønner godt at du ikke liker den type do :P

    SvarSlett
  3. Je var på en sånn interiør messe for noen uker siden, og der hadde de en sånn do, som var vanelig i japan.
    Hadde visst noen fuksjoner som å fjerne lukt, spyle deg og luft tørke deg.

    han som viste oss det trudde det var det som kom til å bli vanlig i norge også etter hvert. Den doen hadde da en kontroll du kunne holde i hånda og velge de funksjonene du ville ha:P litt morro, og rart:)

    SvarSlett
  4. Haha, doen er skremmende. Jeg liker de med knapper, for de er så fancy! Man kan faktisk også få fjernkontroller til doene her også. Og, de er ganske mye mer praktiske, ettersom de kan brukes av sjenerte mennesker, og de har lukt fjerne funksjoner. Med spyle og tørkefunksjonene blir alt sammen også mye mer hygienisk. Haha n_n

    SvarSlett