tirsdag 27. oktober 2009

Togvenner og tennis

Jeg er nesten frisk igjen! Japsemedisiner er bra saker, jeg trodde jeg skulle uti en skikkelig runde med forkjølelse jeg nå, men er bare igjen lettere hoste. Det er imponerende. Gikk greit nok å stå opp i dag også! Skole var faktisk morro i dag. Jeg morer meg veldig å gå rundt på stasjonene, fordi det er så mange folk som ser så annerledes ut, og gjør så mye annerledes ting enn det vi i Norge er vant med og gjør. Jeg begynner å bli imponert over antallet kvinner over 50 som har spreke hårfarger, som grønt, rosa, lilla eller striper i de samme fargene. Også er jeg så facinert av folkene fra samme skolen som meg. De snur seg, og vinker forsiktig mens de smiler, nesten litt som småbarn som ser julenissen eller noen de kjenner, men ikke har sett på lang tid. Det er rett og slett underholdene, og får meg i godt humør!!!

På skolen i dag ble jeg spurt ut av ganske mange om jeg hadde det bra, ettersom jeg ikke var på skolen i går. Joda, bra med meg, bare hoster litt ennå, unnskyld. Søte menneskene som tydligvis bryr seg. Ellers har jeg lært meg masse kanji, og jeg har hatt enda en lett engelsktime. Vi fikk diverse papirer, og de brukte jeg omtrent et kvarter på å gjøre ferdig.. Til min overraskelse brukte alle de andre hele timen på dette.. Veldig forbausende, selv om jeg visste at de ikke er verdensmestere i engelsk. Så jeg fikk i hvertfall slappet av litt... Også hadde vi gym i dag... Jeg er ikke noe særlig begeistret for gym, sånn egentlig. Det er fordi jeg ikke er flink i gym, selv om jeg tar igjen i entusiasme. Men i dag var det virkelig gøy!!! Fordi.. Jeg har spilt tennis!!! Og det er utrolig gøy! Jeg må konsentrere meg for å råke ballen, men det viser seg at jeg har bra kraft i slagene mine, heldigvis. Vi øvde mest på slagteknikker og å slå ballen alene i dag, men det var utrolig gøy. Jeg tror aldri før jeg har kunnet sagt at jeg gleder meg til neste gymtime. Vi har tennis da og! Vi var heldige med været også. Det var litt usikkert, fordi en tyfon passerte på utsiden av kysten i går, men den blåste seg ut over natten, og vi ble overrasket med strålende sol, og det var nesten for varmt med gym shorts og t-skjorte. Jeg trives!

Åh, engelsk læreren vår er morsom. Hver gang han kommer inn i klasserommet, tar han et skikkelig overblikk over elevene, og får folk til å stramme sløyfene og slipsene sine, om de er slakke. Folk pleier å slakke på dem, fordi de ikke liker å ha de helt oppe i halsen. Så kom han med masse kommentarer rundt det, som tydligvis var morsomme. Folk lo n_n

I gymmen har vi egne sko, som skal brukes i gymsalen. Når vi spiller tennis, og andre ting ute, så må vi ha med egne sko, noe jeg selvfølgelig ikke hadde. Derfor fikk jeg låne et par av skolen, og de skulle ikke brukes inne. Så etter å ha satt fra meg dem, fikk jeg et lite problem... Ingenting å gå i... Derfor dro jeg av meg sokkene, og gikk barbeint, noe som overrasket vennene mine ganske mye, fremkalte latter, og endte i å kalle meg søt. Det er visst ikke vanlig å gå barbeint ute i like stor grad som vi gjør.. Eller kanskje det er fordi det ikke er sommer?

På vei hjem fra skolen, var jeg alene! Hihi. Ikke at jeg bryr meg, men på vei inn til togstasjonen, snudde masse jenter fra skolen min seg mot meg, vinket og sa hei. Da jeg smilte og vinket tilbake, så de så utrolig førnøyde ut, og hvisket kawaii.

Også, på toget... Haha, jeg gikk inn på et ganske fullt tog, og stilte meg halvveis foran et sete, ettersom det ikke var mange andre steder ledig. Også ser jeg meg såvidt rundt, og møter blikket til en annen skolejente, noe som fremkaller en kjedereaksjon. Jenta sier "åh, se! Hun har blå øyer! Åh, så kult!!" det fikk meg til snu meg, og se på henne igjen, og denne gangen de fire andre jentene med henne. Jeg smilte, og snudde meg vekk, og så ned. Huff. Lettere oppsiktsvekkende sa du... Også, etter smilet mitt, kawaii'et de meg! Alle sammen, sa jeg var søt, og kommenterte stort sett alt ved meg, og jeg måtte jo selvfølgelig se på dem et par ganger til, og alle gangene glodde de på meg! Waaah, skummelt. Smigrende, men skummelt. Og, da det ble litt tommere på toget, lente de seg mot meg, og spurte "Du, har en av foreldrene dine blå øyne, siden du har det!?" Haha. Helt ukjente jenta.. Og det førte til en samtale hvor jeg forklarte at jeg var norsk, og de sto og sa søt, og pen, og masse sånn. Det andre spørsmålet de stilte meg, den vidt fremmede jenta, var "Har du kjæreste!?" Hahah. De fulgte meg tilogmed til stasjonen min, enda de egentlig skulle av en stasjon før meg. Så, resultatet er fem mailadresser, fra fem helt tilfeldige jenter jeg aldri har sett før. Utrolig facinerende! Og, jeg er stolt av meg selv, fordi jeg klarte å holde en flytende samtale med japanske folk uten at det var overtydelig at jeg ikke er erfaren med språket. Det var gøy!

Også må jeg nesten fortelle om middagen i dag. Det kan vel knapt nok kalles middag. Mama sa det var pannekaker, og det er jo godt det. Men det var ikke de tykke pannekakene med syltetøy og sukker vi pleier å ha i norge. Valget var stort og varriabelt. Det var syltetøy, frukt, krem, sjokolade, sjokolade man kunne smelte, sjokoladesaus, stekte eplebåter med kanel, blåbær, blåbærsaus, banan, ost, skinke, egg, salat, rekesalat og tunfisk. Bare å blande som man vil av hjertens lyst. Åh, det er lenge siden jeg har vært så mett! Eller, egentlig ikke, men det var så godt! Alt sammen, åh, man har nesten lyst på mer, men man er litt kvalm også. Jeg er veldig glad i søte ting, og pannekakene mine slapp ikke unna! Naaaamm.. Jeg skal lage mye japan inspirert når jeg kommer tilbake til norge!!!

Åh, det ser kanskje ut til at pengeproblemene mine løsner litt, om jeg får tak i et mastercard som kan brukes her nede. Håper det funker, jeg vil ha kontroll over pengene mine!!

3 kommentarer:

  1. Randome sosialetogjenterlol =P

    Ville pannekaker! =D (en setning jeg aldri hadde trodd jeg skulle skrive...)

    SvarSlett
  2. Pankisar! nammenamm. Jeg er ikke sjalu på deg:( .. neeeida... neeiida..... baka.... menneh, legg ut bilder og pris på saker om du vil, så skal du få penger+ litt extra for strevet:) det er ikke rart guttene der digger deg, du passer perfekt inn OG er søt, hurraaay! ^^ Thor hilser, mamma hilser, Ole A hilser, Peter hilser :)
    ha en fin dag! bra at forkjølelsen er vekke snart :)

    MVH Johanna

    SvarSlett
  3. Snod: I knooow, de er merkelige n_n

    Johanna: Haha, tusen takk! Gjør ikke noe, hadde vært sjalu om det var deg det var snakk om! Skal ta bilder jeg, og jeg håper jeg får tatt en tur til til Harajuku, for der kan jeg love deg at det er mye herlig. De har egne butikker for strømper liksom!! Tusen takk, til deg og alle sammen, lov meg å hilse tilbake!! n_n

    SvarSlett