søndag 18. oktober 2009

Beklager!

Jeg vet, jeg sviktet i går. Så sliten at man ikke orket å lage et innlegg. Altså, ikke at dagen var så lang sånn sett, jeg hadde tilogmed kort skoledag. Nå går alle elevene inn i eksamensuka si, og jeg klarer ikke henge med på den. Derfor sitter jeg i biblioteket, som forøvrig har sånne fiiine pulter, med eget lys på alle, og skjermvegger. Jeg tilbrakte to timer der, mens klassevennene mine jobbet for hardet livet med testen sin, som jeg tror var engelsk. Selv studerte jeg Japansk. Det er fortsatt vanskelig, og jeg blir sliten i hodet. Men, jeg gjør fremskritt! Jeg har fått x antall japanske barnebøker jeg skal lese, og selv om det går smått, klarer jeg å lese dem og forstå det meste. Jeg har også begynt å skrive japansk dagbok, som læreren min retter for meg (haha, jeg gjorde mitt første forsøk på kanji i daglig bruk, og skulle skrive Japan. Selvfølgelig klarte jeg å mikse om på de to kanjiene ordet besto av, så jeg endte opp med en helt annen betydning enn det jeg ønsket) Jeg har også fått en bok med klassehilsninger. Fire og fire skriver beskjeder på japansk, som jeg skal svare på. Det går faktisk greit! Men, det er krevende. Haha. 30 beskjeder å svare på etterhvert. Skal vedde på at den første blir ganske annerledes enn den siste!

Mens jeg satt på biblioteket i går, kom det plutselig masse folk inn. Jeg gjorde den feilen og se opp, noe som fanget oppmerksomheten til alle som hadde kommet inn. Og, selvfølgelig utløste det en rekke "kawaii!" som bibliotekaren måtte hysje ned. Huff, jeg har blitt imbilsk. Jeg forventer nesten å bli kawaii'et minst en gang i løpet av dagen. I går fikk jeg mange, ettersom jeg hadde satt opp håret mitt i musefletter. Miip..

Etter skolen dro vi til Hiratsuka stasjon, for der skulle søsteren min se etter en ordbok. Der fikk jeg lov til å bruke 20 min til å glane på all mangaen jeg ville! Åh, rett og slett vidunderlig! Jeg fant flere favoritter. Blant annet Higurashi no naku koro ni mangaen, Code geass mangaen, Lucky star mangaen, Kannagi mangaen, og Shugo Chara! Åh, jeg ble så glad. I tillegg til at de har alle light novellene liksom.. n_n

Vi kjøpte også skolegenser til meg! Den som hører til uniformen min. Jeg syns det er for varmt med jakke, men for kaldt med vest.. Da kjøper man genser!

Man ble også intervjuet av en TV mann, som spurte masse om meg og Japan. Huff, sånn som jeg sleit med spørsmålene. Jeg ble ganske nedtrykt i etterkant, ettersom jeg hadde hatt så store problemer med å urykke meg. Det var vanskelig! Også har jeg funnet ut av at jeg snakker friere japansk så fort jeg kjenner menneskene jeg snakker med litt. Menmen, det endrer seg nok i løpet av kort tid. Jeg har bare vært her tre uker, kan ikke forvente alt for mye så langt. Men, dette førte til at jeg og Mama fikk litt bedre kontakt, og hun hjalp meg så godt hun kunne, og hele familien min forsikret meg om at alt var okei. Det gjorde ikke noe om jeg var nedtrykt, så lenge jeg sa i fra. Åh, jeg blir glad i dem jeg. Etterpå tok hele familien meg med ut, for å spise ramen!! Og, jeg må si, det var en stor opplevelse! Det er akkurat som i animeer, og det var så hyggelig. Det så ut som en form for bardisk, og bak den jobbet kokkene. Det var så fancy se dem jobbe! Og, jeg fikk familien min til å le, for jeg studerte disse kokkene ganske iherdig. Og, jeg fikk et ganske "whoot-face!" da de tog opp nudlene med en sil, og ristet av alt vannet og rett ned på gulvet.. Gulvet! De lot ikke vannnet renne ned i en vask eller noe.. Men på gulvet...! Haha, jeg har nok mye å lære ennå. Men, ramen smakte utrolig godt! I hvertfall ordentlig ramen. Åh... Nammenamm! Og jeg fikk oppleve slurpingen dems på høyt nivå. Sånn som i norge, er det ikke høflig å slurpe til maten, med mindre man spiser nudler. Da skal man slurpe så mye man klarer! Jeg må innrømme at det hele var litt latterlig. Men, facinerende!

Åh, ellers i dag så ble jeg utrolig facinert. På vei til skolen, holdte jeg på å stoppe opp, for jeg er sikker på at jeg så noen som crossdresset. (crossdresse vil si å kle seg ut som det motsatte kjønn). Vedkommende hadde veldig maskuline trekk, og alt tydet på at vedkommende var mann.. Men, det var en high school jentes uniform som satt på kroppen! Haha.. Spesielt... På vei hjem fra skolen, ble jeg meget distrahert da en type 60 år gammel dame gikk forbi. Hun hadde tydelig farget håret, for hun hadde 5 cm hvit ettervekst, og.. Knall lilla pannelugg!!!
Også, på neste stasjon ble jeg utrolig facinert av en mann.. Han sto og delte ut flygeblader. Han fengslet meg sånn at jeg faktisk tok i mot det han delte ut. Det var ikke noe veldig spesielt med mannen, helt normalt utseende faktisk, og helt normalt anntrekk, bortsett fra en liten, pusete og glitrende heksehatt på hodet. Haha, jeg lo når jeg gikk forbi ham. HAha, jeg tror han holdte på å le selv også...

2 kommentarer:

  1. Når du nevnte Lucky star og code geass mangaen kjente jeg et stikk av savn og begynte å lese nevnte...

    RAAAAAAAAAAAAAAAAMEEEEEEN *_*

    SvarSlett
  2. Haha. Det er ubert.

    Det var herlig!

    SvarSlett