tirsdag 13. oktober 2009

Gymuniform og angst for sjøgress

Åh, sånn som jeg hater skoleskoene mine! De biter, helt seriøst. Nytt lær er ikke behagelig! De stakkars gnagsårene mine blør faktisk! Så, masse plastere og masse sympati. Hihi. Vi tok tog til skolen i dag og, hele veien, ikke halvparten gåing. Yay!

I dag hadde jeg matte, og jeg forsto deler av den. Det er noen grafer, og ligninger, som vi hadde noe av i 10klasse, men, de gjør det fortsatt på en mer avansert måte. (Jeg begynte motvillig å le i timen i dag. Mattelæreren, en gammel nisse, egentlig ganske sjarmerende, hadde stilt opp en ekstratavle på tavla, og han har for vane å dunke i den. Jeg har egentlig bare ventet på at den skal falle ned pga det. Og, det gjorde den i dag. I hodet hans! Jeg syns så synd på ham, men det så så komisk ut!! Dakar nisse mannen) Og forøvrig er engelsken den letteste jeg noensinne har vært borti siden barneskolen! Det er rett og slett facinerende. Hvem skulle tenkt seg at de hører på engelsken min, og gisper. De vil liksom ha hjelp av meg til å stave ord, og syns det er praktisk p ha hjelp til uttalen. Og, det er jo noe jeg faktisk forstår helt!

Vi hadde også gym i dag. Jeg hater gym. Men, nå er gym uniformen min ferdig! Det står Marion på alt sammen, shorts, t-skjorte, bukse og genser. Alt i rødt. Rødt er for førsteklassinger. Derfor er også inneskoene våre røde. Andreklassinger er blåe, mens tredjeklassinger er grønne. Men! Gym... Jeg liker ikke gym. Det er relativt stress, men jeg tror jeg overlever. Hvertfall så lenge vi har volleyball. Vi hadde surve test i dag. Jeg klarte meg relativt greit, tre av fire er ikke altfor dumt. Men jeg har vond arm. Den er rød. Sikkert et resultat av feil måte å slå på, men hvem bryr seg, så lenge jeg får ballen over nettet? n_n De stakkars klassekameratene mine er fortsatt like bekymret over meg hver gang jeg snubler og faller, men.. Det er jo normalt, jeg får ikke særlig vondt. Og det resulterer oftest i "Kawaii!". Jeg klarte faktisk å sovne i gymmen i dag også.. Man la seg flatt ut på gulvet, med hodet på en ball, og sovnet. Sliten! Hahah.

Også, til Sari sin fortvilelse, (en skolevenninne), klarte jeg også å snuble skikkelig på vei ut av gymsalen.. Hvorfor var det en krise? Jo, tydeligvis fordi en av de som blir regnet som skolens kjekkeste, sto like ved siden av. Haha, trodde ikke det virkelig var en sånn utrolig ekstra status for de kjekkeste på skolen. Trodde det bare var i anime/manga.. Haha, genialt..

Åh, når vi kom hjem i dag, så måtte vi skifte fort, også dro vi til en resturant, og spiste! Mama gadd ikke lage mat, haha. Det var en fancy resturant. Man hadde bord, med en form for griller i midten. Man la på mye forskjellig marinert kjøtt (okse, gris og kylling.), og grillet det. Også ble det dyppet i en litt søtere saus. Seriøst, jeg lover dere, det smakte så utrolig godt! Kjøttet var alt litt salt og krydret, og med den søte sausen... Åh, det smakte så herlig!! Også spiste man ris til. Jeg fikk også smake på div japanske vegetar retter ved siden av. Huff, den ene gikk ann... Men den andre var fæl! Jeg takler virkelig ikke sjøgress. Nori, heter det på japansk. Det smaker ekkelt, surt og fiskegress, og har en pappaktig konsistens, som blir klissete og ekkel, og umulig å svelge. Huff. Min eneste utfordring i matveien så langt. Litt synd jeg ikke husker navnet på rettene jeg spiste, for det smakte så godt! Jeg skal prøve å få dem med meg neste gang n_n

Her er forresten de slemme skoene mine! Jeg liker mye bedre et brunt par jeg får låne av søsteren min.


Gymuniformen min (ja jeg vet det er litt feil vei x3)

11 kommentarer:

  1. Stilig men navn på alle plaggene da. Kjekt om du glemmer det igjen :P

    Må jo innrømme det at du ER søt når du tryner i gymmen^^

    Skoene dine så skumle ut. Jeg ville ikke hatt døm på bena :O

    Han læreren virka litt snål egentlig :S Ganske logisk at noe løst kommer til å ramle ned hvis du dulter borti det i eninga, eller?

    SvarSlett
  2. Hvorfor hadde du trodd at den status greia bare var i manga/anime? xD

    Du har onde sko =(

    SvarSlett
  3. Takk for en god latter, Marion! Det trengte jeg etter en kjei dag på jobb :-)

    SvarSlett
  4. Hallo snupp. Artig lesning...Gleder med til det. Klem fra mamma di norway

    SvarSlett
  5. Chanip: Haha, joda, sant nok det! Jeg liker gymtøyet mitt : 3

    Snod: Haah, fordi det er liksom så... Utrolig! Hvordan går det ann.. Men det er tydeligvis på skolen vår og. Og jeg har visst høy ranking >.< Bare fordi jeg ser annerledes ut : 3

    Anne: Haha, bare hyggelig, glad du lo! :)

    Mamma: Godt å høre n_n

    SvarSlett
  6. hehe, det er grunn til at animeer med det elementet heter slice of life =P

    nice med høy ranking, du er vel "the foreign girl"! =P

    SvarSlett
  7. HAha. Noe i den duren. De er liksom sånn "*gisp!* Der er utvekslingsstudenten, hun fra norge!! Åh, så søt!!" *vinkevinke* Marion smiler, og de sukker og roper "kyah.." >.<

    SvarSlett
  8. Überepics på boks forsegla med gull! xD

    SvarSlett