torsdag 8. oktober 2009

Ah, fridag <3

Ahh, slakk dag. Fri fra skolen på grunn av stormen, eller, typhoon'en eller hvordan det nå skrives =3
Startet i går kveld, med ganske kraftig vind. Vi har ikke merket annet til det enn masse vind og skrått regn, men rundt om i Japan har det faktisk vært ganske kraftig. Ingen som har dødd, så vidt jeg skjønte av nyhetene, men.. Ja, det har blitt herjet ganske kraftig. Store kontainere er flyttet nærmere 50 meter fra plassene sine, lastebilder har velvet, og deler av en vei har blitt skyllet vekk på grunn av en elv som flommet over av regnet. I en by(jeg fikk ikke med meg navnet, beklager) må man vasse over gangfeltene, og andre steder står man med vann opp til skrittet. Huff, glad vi bare hadde vind jeg. Hahah, gresset i hageflekken vår er skrått nå.

Jeg har benyttet dagen til masse avslapning, og jeg fikk tilogmed tegnet litt! Det var egentlig godt å få gjort. Jeg har også studert litt japansk i den fine boken min (som tilfeldigvis er en barnebok for syvåringer, ettersom jeg ikke forsto de jeg egentlig skulle ha). Vi spiste på resturant igjen, og jeg er fortsatt av meningen at Japan er billig. En pizza kostet 700 yen, og ubegrenset med drikke... Vi snakker nærmere 50 kroner. Haha. Nam.

Vi har også dratt til div. banker i hele dag, for det viser seg at bankkortet mitt ikke funker i Japan!!!!! Krise!!
Men, etter masse farting rundt i bankene i Hiratsuka, så fant vi ut at jeg må få en japansk bankkonto, og overføre pengene mine dit. (Så, alle som skal til Japan, norsk visa, fra sparebanken hedmark i Norge, det funker IKKE i Japan!) og, som ikke alt dette er typisk nok, må vi vente til 27 oktober, for det er da alien registrasjonen min (fint navn, ikke sant?) er inne i systemet. Waah.. Lenge å vente... x3

Vi fikk også besøk av Obaa-chan, bestemor! Og det var koselig. Hun er så søt og snill, og hun hadde med godteri til oss. Jeg liker henne. Hun klemmer meg hele tiden n_n

I morgen er det skole igjen, og jeg bekymrer meg for gnagsårene mine. De gjør vondt!! Kanskje det regner i morgen. Jeg har lagt merke til at vi kjører tog hele veien i stedet for å gå deler av den, om det regner. *håpefull*


7 kommentarer:

  1. oo, skummel storm, fint dere får være hjemme da:)
    hehe du er en alien :P men så kjedelig at det ikke funker da, det er jo bare dårlig av banken:o burde jo funke... merkelig altså.

    hvor lang tog tur er det til skolen din forresten?

    SvarSlett
  2. Woah... bra dekk fikk den koselige delen av stormen o.O

    Omg... billig mat *drool*

    SvarSlett
  3. Kristian: Jaaa, liker å være hjemme n_n
    I bring peaaace! HAha. Men, jeg får det nok til. Blir bare nytt kort : )

    Snod: Haha, koselig del x)
    Matmonster : o

    SvarSlett
  4. Ja den som ikke oversvømte dekk.
    det må da kunne kalles den koselige delen? =D

    Du! er et matmonster! =(

    SvarSlett
  5. Snod: Haha, greit nok, den koselige delen. x)

    Jeg nei, jeg er relativt småspist! Jeg kan gå med på kakemonster til nød, men ikke matmonster!

    SvarSlett
  6. POMMES FRITES OG BERNAISE!

    SvarSlett
  7. Okei, men det er bare da!!!! DET TELLES IKKE!!!

    SvarSlett