lørdag 24. oktober 2009

Host...host... Eh!? Feber!?

Ja, host host. De to siste dagene, har jeg hostet ganske mye. Har sluppet unna sår hals, helt frem til i dag, og det var forholdsvis greit fra morgenen av også. Skolen gikk fort, og jeg bjeffet ikke mye der heller. Bare litt, sånn at vennene mine ble bekymret, hahah. Da jeg kom hjem, var jeg som vanlig sliten, og utnyttet tiden godt med en liten blund.. Men, jeg sov ikke noe godt, for jeg hostet så mye, og hardt! Alle som har hørt meg hoste ordentlig når jeg er forkjøla, vet at jeg høres som en gammel mann med kols. Så, derfor har familien min vært lettere bekymret. Og, da jeg våknet fra blunden min, etter kraftig hoste, med lettere hodepine og sår hals, ble de litt på vakt, og tok temperaturen på meg. Det viste seg at jeg hadde feber, noe som sendte dem hodestups ut døren, og en halvtime senere dundret de inn igjen, med diverse medisiner. Jeg og søsteren min fikk vår del hver, ettersom hun også har vært litt tufs. Så, de proppet i meg to tabletter, og skal fore meg med dem til hvert måltid, sammen med noe rart energidrikke. Også tar de tempen på meg hele tiden. Hmm.. Jeg syns de reagerte ganske rart på min lille forkjølelse, men så er jo japsene helt hysteriske på influensa. Faktisk så er visst japansk influensa ganske alvorlig, og krever flere dødsoffere i løpet av ett år. Jeg kommer til å få vaksine i november, og om forkjølelsen min blir værre, tar de meg med på sykehuset, for inspeksjon. Selv er jeg overbevist om at det bare er forkjølelse, ellers har jeg et lite håp om at kanskje influensaene våre ligner på hverandre, men at det er kropp og immunforsvar som reagerer ulikt. Kanskje forhåpentligvis...? Jaja, jeg går nå her og bjeffer, og så vil tiden vise om det er influensa eller om det er den årlige forkjølelsen! n_n

Åh! Forresten!!! På toget i dag, var det en mann som tok bilde av meg!!! (Jeg dro til skolen helt alene i dag, for første gang, bare så det er sagt!!!) Ja, han gjorde det, helt sant! Han glodde på meg en stund, og jeg tenkte kanskje det var fordi jeg hadde blå øyne, og tenkte ikke mer over det. Så begynte han å romstere i bagen sin, dro frem mobilen, og tastet litt på den en stund. Også holdt han den opp i en unaturlig vinkel, sånn man pleier å holde en klapptelefon når man skal ta bilde, holdt den rettet mot meg ca et halvt minutt, og så blitset det i kamera!
Ja, han tok faktisk bilde av meg. Jeg er ikke inbilsk, jeg vet faktsik forskjell på det og en blits. Så, om ikke mannen har en merkelig interesse for sovende gamle menn og damer (de som satt ved siden av meg), tok han nok bilde. Hahah, huff. Jeg er en attraksjon... *host host* Det gjør vondt..

God natt fra Japan! n_n

3 kommentarer:

  1. kanskje du må gå rundt med sånn forskjølelsesvern tørkle =O

    ehm... folk tar bilder av deg på toget... lol... ikke bra marion...

    SvarSlett
  2. Takk!!

    Jeg må mest sannsynlig ha på meg sånn sykehusmaske : 3

    Vet, sært...

    SvarSlett