mandag 19. oktober 2009

Kakemonster!

Dagen i dag har vært veldig rolig egentlig, sånn alt i alt. Vi sto opp tidlig og dro på skolen til vanlig tid, men pga testuka så hadde jeg bare to timer. Ikke at jeg klager. Huff, jeg klarte å pådra meg mer kawaii'ing i dag en det jeg har gjort på mange dager nå. Jeg skulle finne søsteren min etter at jeg var ferdig, og måtte selvfølglig velge den lengste veien. Resultatet ble at jeg støtte på mengden av 3.klasse elever som var ferdige, og sto og skravlet eller prøvde å bevege seg i gangen. Jeg gikk jo i motsatt retning, så det var ikke til å unngå at jeg halvkræsjet med noen av dem, og unnskyldte meg fort med "Åh, gomenasai!" Og fortet meg videre, med masse kawaii'er etter meg. Miip. Jeg måtte selvfølgelig også dra på meg oppmerksomheten til div lærerere og x antall gutter som aldri tørr si noe.

Jeg ble også facinert på skoleveien i dag og! Det er ikke lov til å bruke mobiltelefon/ha med mobil på skolen, og ikke bruke den på vei hjem heller. Derfor sto alle lærerene fra hele skolen spredd utover hele veien til Fujjisawa stasojon, omtrent en halvtimes gåing. Da er lærerene ganske strie, når de går så langt for å holde på mobilreglemanget sitt.

Jeg har brukt dagen til å lese, og det er det. Rytmen ble avbrutt av mitt behov for å sosialisere, så jeg gikk ned og satte meg i stua (heldigvis tok jeg med boka mi) for det viste seg at folka mine satt og så opp igjen gamle episoder av Dragon Ball. Unnskyld om jeg støter noen, men jeg liker ikke den serien. Aldri gjort det, og har ikke for mye grunnlag å dømme på, men den appellerer ikke til meg. Så jeg fordypet meg i Twilight, som begynner å få en uventet vending.. Hmm, ingen må spoile noe for meg, da blir jeg seriøst trist.

Også kom bestefar på besøk i dag! Og han var faktisk kjekk, eller.. Haha, så kjekk man kan forvente at en gammel japansk mann kan være. Men han så litt distingvert ut, sånn aldrende med verdighet, om man skjønner hva jeg mener. Han var veldig hyggelig mot meg, og ville virkelig vite mer om Norge. Han ble også til middag, så vi fikk snakket litt mer. Jeg tror kanskje Japansken min gjør fremskritt. Jeg kan ærlig talt si jeg har spist sashimi for første gang i dag! Sashimi er rå fisk. Helt enkel, rå fisk. Min første bit overrasket meg, ettersom det ikke smakte så ille som jeg hadde forventet meg. Litt merkelig, men ikke vondt.. Og andre biten overbeviste meg at det var ikke mat jeg ville prioritere for den lille plassen i magen min.

Og han hadde kjøpt kake!! Med sånn søtt sjokoladeskilt som sa "Welcome!" Da ble jeg oppriktig glad, og litt rørt. Alle ønsker meg virkelig velkommen! Hele slekta dems. Og kaka var god! Masse frukt på den, som jeg ikke hadde noe problemer med å spise, og en sånn søt, litt crispy bunn, som kan minne om pai. Og så var det et litt kremaktig fyll, etterfulgt av kakedeig, og så et tynt lag med sånn som man har på ostekaker. Åh.. Jeg vil ha mer! Jeg får i morgen n_n
Kaka mii!

4 kommentarer: