torsdag 8. oktober 2009

Lesestoff!!

*sukk* På gardemoen kjøpte jeg med meg de to første Twilight bøkene, fordi jeg tenkte jeg skulle ha med noe norsk lesestoff til Japan. Utvekslingsstudenter er rådet til å ha med seg lesestoff på sitt eget språk, for å kunne koble vekk fra alt annet en sitt eget språk ved anledninger det blir litt mye for en. Jeg gadd bare kjøpe de to første, "Evighetens kyss" og "Under en ny måne" fordi de skulle vel holde leeeenge tenkte jeg. Men der tok jeg skammelig feil... Altså.. Jeg har ikke vært i Japan mer enn to uker ennå, og bøkene er alt utlest...! Whaat!! Hvem hadde trodd de skulle være spennende!? Altså, jeg liker ikke helt vampyr teoriene til forfatteren, det skal være sagt. Jeg mener vampyrer skal ha tenner, sånne spisse, fiine tenner, som er litt skumle. Og, jeg mener også at det er feil at vampyrer skinner om dagen, eller i sola da. Jeg holder fast på teorien om at de ikke tåler sollys, eller, i det minste at de ikke glitrer. Selv om det er en pen måte å fremstille det på. Men, det er riktig at de skal være kalde. Jeg er nok litt for hektet på True Blood til å akseptere Twilight helt. True Blood er en tv-serie basert på en rekke noveller av Charlaine Harris, som omhandler ei jente som heter Sookie, og fremstiller livet hennes da hun blir forelsket i en vampyr, og livet rundt dem. Det er en utrolig facinerende serie, som har fått meg til å gråte, le, få frysninger og bare generellt overreagere på. Og da er den bra! Mener jeg. Om du vil vite mer om True Blood, kan du alltids be meg lage et innlegg om serien, men siden jeg tviler på at jeg gidder det i nærmeste fremtid, er det enda enklere å søke det opp på wikipedia n_n

Uansett, det er i alle fall to flotte bøker. Jeg ble helt fengslet. Jeg vet ikke hvem som kan, men jeg klarer i alle fall ikke å motstå kjærlighet, farlig lidenskap og vampyrer i en og samme bok. Så, nå må jeg klare meg foruten, og går egentlig bare å venter på neste gang vi skal på bokhandel, så jeg kan se etter nr. 3 & 4 på engelsk. Yoshie, søsteren min sa at de ikke er noe problem å få tak i. Dessuten er de antagelig billigre enn i Norge også, ettersom det er rimelige priser her! *Yayy!*

Bøkene mine! Bildet er tatt på flyplassen i Sverige.
Nr. to gikk unna på tre dager =3

7 kommentarer:

  1. hehe driti ut å ikke kjøpe alle bøkene når du først begynner på twilight serien XD det er ikke bøker en bruker lang tid på :P
    true blood er en veldig genial serie, jeg liker også! <3

    SvarSlett
  2. Woah... tilfeldighet... jeg og eirik har skravla dritmye om hvor fail det er med "sparkling-fairy-vampires-of-happiness" og de varulv-greian i twillight er også fail =(

    SvarSlett
  3. Ja, nå har jeg hørt så mye om denne tru blood serien, så nå har jeg også begynt å se på den. Har bare sett første episode da, men det blir garantert flere :O)

    SvarSlett
  4. Hehe. Det tok ikke lang tid når jeg leste dem heller :P Er Helt frelst jeg nå :P Gleder meg til 10. november for da kommer "Ved daggry" ut^^

    Sånn ellers har jeg forresten 3 utrolig snille lærere^^ og den ene er søstra til Hans Petter som vi hadde i naturfag!^^

    Høres ut som det er kjempe kos i Japan^^ Har fått harde stoler i år jeg også:S Må inrømme et det er ubehagelig ja :(

    Kos deg masse i Japan!! Glad i <3

    SvarSlett
  5. Kristian: Fant ut det jeg og!! :( Men, jeg kan jo likesågodt ha to av dem på engelsk. Spesielt om de er billigere enn i norge n_n
    Bra Kristian, True Blood er awesome og avhengihetsskapende! <3

    Snod: Haah, ja, jeg syns det er merkelig! Vampyrer skal ikke være sparkly : 3
    Men, det er lettere å akseptere varulv greia, for.. Eller, de kunne jo ha kalt det shapeshifter da, for det er ikke så masse varulv over dem.. Men.. Ikke sparkly vampyr!

    Aina: Åh, bra! Den serien er fantastisk, du må fortsette og se alle! : )

    Chanip: Seriøst? Genialt! Hahah. Kanskje jeg får med familien til å se på den. De likte den første filmen n_n

    SvarSlett
  6. Varulv betyr menneske-ulv... at de er shapeshiftere er fail uten like =(

    SvarSlett
  7. Snod: Jeg er enig i den varulv greia. Men jeg tenker sånn shapeshifter som bare skifter til en ting! n_n

    SvarSlett