søndag 8. november 2009

Yokohama China Town

JA! I dag var vi i Yokohamas ChinaTown! Det var utrolig gøy!!! Inngangen til denne bydelen var oppmerket med en svæææær buegang i kinesisk dekor. Over alt i bydelen var det masse kinesisk mat å få kjøpt alle steder, og nøtter. De japanske folka liker nøtter, spesielt hasselnøtter. Jge liker dem ikke så godt.. Haha.

Inngangen til ChinaTown!


China Town


Men, i alle fall, jeg spiste frokost der, noen rare bolle-rundstykke ting, med noe godt kjøtt inni. Jeg spiste også en rar, deigete greie med noe rart fyll inni. Dette smakte ikke godt, så faren min, som hadde bursdag, tok i mot og spiste denne med stor glede. I stedet fikk jeg en muffinsting med vaniljekrem. Jeg liker vaniljekrem.. Ikke like godt som sjokolade, men fortsatt godt! Også spiste jeg noe andre rare greier. Jeg så også ganske mange forskjellige dango'er, altså noen rundstykker med en spesiell type japansk søt ting, som heter anko. Jeg liker ikke anko så godt heller. Altså, det går ann å spise, men jeg bruker ikke penger på det! I alle fall, det ble mye rusling rundt, også inne i et kjøpesenter av noe slag. Der fikk jeg først et armbånd (sånne steinarmbånd som jeg elsker!) av Papa, og så kjøpte Mama diverse steiner til meg. Ja, sånne ametyster og månesteiner og sånn. Greit no, det høres merkelig ut, men jeg digger steiner. Jeg har flere ting jeg elsker sånn, som strømper, vifter, sløyfer og steiner. Jeg liker også tannbørster, men ikke så mye, bare de som er søte. Og de har faktisk ikke søte tannbørster i Japan! Det skuffer meg. Altså, etter å ha vært borti den søte kolleksjonen til Jordan i Norge, klarer ikke stive, ensfargede tannbørster å imponere meg. Men, ja, jeg fikk steiner! De er kjempesøte, og står i hylla på rommet mitt, ved siden av gullfiskene mine. De lever ennå! Jeg vurderer å la dem få navn etter japanske frukter, ettersom x-antall av hamstrene våre har navn etter frukt. Okai, jeg spoler av veldig nå... Det kinesisk-japanske senteret! De hadde også en slags akvariumspark, men jeg var ikke så veldig interessert. Jeg har vært i den i bergen, og det skal litt til for å overgå den, så ikke imponert. Det japanske senteret hadde også masse søt mobilpynt, og diverse spåkoner som leser hendene til folk. Jeg vil prøve dette en gang, men jeg venter til jeg kan mer japansk jeg...


Og etter dette, gikk vi forbi en butikk som hadde utrolig mye pene kinesiske kjoler. Før jeg visste ordet av det, dro de meg med inn og opp en trapp, hvor jeg fikk velge den kjolen jeg likte best (huff, det var litt flaut, for jeg er ikke like flat som de japanske jentene, og har litt mer hofter enn dem, så de sto og diskuterte hva slags størrelse som var best.. Haha). Det var så mange fine! I alle mulige farger, så jeg slet litt, men falt til slutt for en lyseblå en med mørkere blå blomster. Nesten samme farge som øynene mine! J
eg gikk inn i et prøverom, kledde av meg, og dro på meg den pene kjolen, og da jeg kom ut igjen, fikk jeg et par sko, og så klipset damen på meg et par øredobber, og satte en hårnål inn i håret mitt. Hun viklet også rundt meg en hvit fjærboa. Så var det Mama sin tur. Hun valgte en hvit kjole, og fikk en kremgul fjærboa. Så ble det litt posering foran et svært teppe med kinesiske bilder på. DEt var så koselig, for jeg fikk komplimenter, og det gjorde Mama og. Vi var kjempefine! Faktisk! Okei da, kjolene var fine, men jeg følte meg fin, fordi kjolen var så bra. Jeg elsker asiatiske klær!!!!


Mama og Marion i Kinakjoler!


Marion i Kinakjole!


Mer Marion i kinakjole!

Vi virret litt til rundt, og dro innom en butikk som solgte kinesiske våpen. Åh, de hadde så mye stilig! Selv fikk jeg en vifte av Papa (haha, han ga meg gaver på bursdagen sin.) Jeg liker den, den er svart med fjær! Så dro vi innom et tempel, likt alle de andre japanske, men dette var i kinesisk dekor. Først tente jeg et lys i et lite glasshus. Lysene koster ca 10 kroner, og man tenner det, og setter det for noen eller noe. Så gikk vi litt videre oppover, hvor jeg så en utrolig stilig søyle. Langs hele søylen var det hugget ut en kinesisk drage, den var kul. Jeg kunne tenkt meg en sånn en, men tror det koster penger. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få med meg en to meter høy steinsøyle tilbake til Norge.. Noen ideer? Haha.

Marion ved inngangen til templet!


Lyshus tingen.


Den fancye steinsøyla!


I kassa nærmest oss, kaster man i mynter!



Den var så søt at jeg måtte ha den med!!!

Vi gikk også forbi noen svære potter med røkelse. De var litt kule, og luktet merkelig, på en behagelig måte. Litt intenst kanskje... Også var det de standar "kassene" man kaster mynter oppi, og ber en bønn. Jeg tror aldri jeg kommer til å slutte å forundre meg over dette japanske ritualet. Jeg liker det, og tanken bak det. Også gleder jeg meg til nyttårsaften, for da skal jeg antagelig få ha kimono på meg, mens vi drar til et slikt tempel! n_n Jeg har også fått høre at vi skal til Kyoto i en ferie, og der skal jeg og søsteren min sminkes opp og tusle rundt som små geishaer. Oppsettet er nesten det samme, men det er små forskjeller, og vi blir derfor kalt maiko'er. Hihi, jeg gleder meg så utrolig! Det blir med både kimono, sveisen og den hvite sminka!!!

Dagen i dag var jo også Papa's bursdag, derfor var vi innom den svære lokale super'n (jeg brukte mye tid på å tråle rundt der alene i dag, åh, jeg skal tilbake og kjøpe inn litt småtterier! Ikke hver dag man kjøper pussegummier for to kroner, og et helt blyantsett på 20 kvalitetsblyanter for 20 kroner!) og der kjøpte vi inn diverse mat. Så dro vi til nærmeste bakeri, og kjøpte kakestykker til alle sammen. Mama gidder ikke bake kake til bursdagene lengre, for ingen spiser mer enn et lite stykke, så bare står den der. Mama fortalte at hun hadde blitt så frustrert over det at Papa ikke spiste mer enn et lite stykke, så hun hadde slengt deler av kake etter ansiktet hans, og truffet ganske bra. Dette ble vendepunktet for bakingen hennes, visstnok. Haha, jeg lo godt da jeg hørte dette!!!

3 kommentarer:

  1. Woah, den kjolen kledde du skikkelig godt =O

    btw... er du høyere en Mama?

    så utrolig mye fancy'e ting, og den søte drage tingen var tøff x)

    Gleder meg til å se Marion-geisha xD

    Haha, Mama er genial xD

    (Japan billig Japan billig Japan billig Japan o.O )

    SvarSlett
  2. Snod: Tuuuusen takk!!!
    Marion og Mama er like høye, men jeg hadde heler på bildet! n_n Jeg gleder meg til å se Marion geisha jeg og! Mama er rååå! : P

    Malene-sensei: Tuusen takk!! : )

    SvarSlett