lørdag 14. november 2009

Nya?

Åh, etterlengtede lørdag!!!! Godt å komme hjem og bare sooooove. Ja, jeg må sove inn igjen noen timer sånn på ettermiddagen, jeg er jo så sliten! Så kan jeg slappe av og gjøre akkurat det jeg vil. I dag ble det ikke så mye tid, for vi dro på en resturant! (Ja, vi har faktisk vært på resturant tre dager på rad... Haha, hvorfor ikke, når det kun koster 31 kroner for en porsjon med mat?) Dette er stamresturanten til familien min, og jeg skjønner hvorfor. Det var et typisk japansk sted, hvor du kommer inn gjennom skyvedører, og det er en lang benk i en L form. Foran L'en, sitter vi og spiser, og bak lager de som jobber der maten. Det første som skjedde, var at de introduserte meg. Mannen og damen som jobbet der, er visst venner av familien, og de var veldig interessert i meg. Og det ble snakket mye, heldigvis forsto jeg det meste. Og jeg kunne le med folka! Det var herlig. Maten smakte ikke så godt, typisk japansk, deriblant rå fisk, så jeg slapp unna. Men, stedet og folkene var så koselig, så hyggelig, at man drar tilbake av bare den grunnen. Det var morro. Mannen ble kalt "master" og damen vet jeg ikke med. Men hyggelige var de! Vi hadde faktisk med kake til dem. Så, vi kommer nok til å dra tilbake. Kanskje jeg får slippe unna med å spise bare ris? Hihi. Ellers underholdt jeg folkene, for Papa bestemte seg for å la meg "smake" på sake igjen, (japansk risvin), fordi jeg faktisk syns det smaker helt greit, sånn nesten godt. De syntes dette var ekstremt morro, og ga meg litt til, under påskudd av at ene mattingen jeg fikk, visstnok smakte bedre når du svelgte det meg sake. Haha, jeg hadde det gøy jeg. Sake smaker dessuten mye bedre enn brennevin!

De lurte også på hvordan det gikk med søsteren vår, som er i Amerika. Hun har det jo bra, men har hjemmelengsel, stakkar. Selv er jeg overrasket over hvor lite jeg egentlig savner, trodde det skulle være værre! Kan jo være at jeg ikke har vært her lenge nok, men på en annen side, jeg ser liksom ikke grunnen til å savne noe.. Jeg kommer tilbake om en stund, og i mellomtiden, så har jeg det så bra! Jeg tror virkelig Japan kommer til å bli som en annen halvdel av meg for resten av livet. Men på en bra måte! Ikke sånn at jeg må tilbringe halve livet mitt her, men sånn.. Ja, en naturlig del av meg! Jeg liker det virkelig. Det sies visst at folk som kommer til Japan, enten hater det, eller elsker det. Jeg falt innenfor sistnevnte. Når jeg flytter for meg selv, skal jeg definitivt dra tilbake hit, bare for å kjøpe billige ting og innrede hjemmet mitt. Jeg gleder meg! n_n

Men, i allefall, søsteren min, Yo-chan, savner nok Tama mer enn hun vil innrømme. Hun har vært litt molefonken og ikk ehappyhappy de siste dagene, og tror etter i dag, at det er fordi hun savner Tamae. Derfor må jeg muntre henne opp! Ganbare watashi! (lykke til, meg!!)

Hmm, i morgen har jeg også klart å overtale Mama til å ta meg med til et sted de selger strikkepinner og garn! Jeg vil strikke. Så, kanskje de har et godt utvalg i stoffer og sånt der og? Blir spennende.

Men, trøtt. Jeg legger meg, og kan heller blogge lengre i morgen. Høres ikke det bra ut? Da kan jeg slenge med noen bilder også!

Ps! Jeg fikk mitt mastercard gold i dag! Jeg er offisielt sossete, og heldigvis har jeg (jeg håper da virkelig det funker!) tilgang på penger igjen! n_n

1 kommentar:

  1. 31 kr for en porsjon mat?!!?!??!?1111++++oneoneplusspluss?
    CHEAP!

    gief sake =P

    SvarSlett