torsdag 22. april 2010

YOKOHAMA!

Hva jeg gjorde på tirsdag? Jeg var i YOKOHAMA med skolen!

Utrolig gøy, men slitsomt.

Hva som var slitsomt? Vel, siden det var med skolen, ble de to første timene av dagen brukt på et museum... Men, la meg starte fra begynnelsen av! Vi fikk stå opp sent, mest fordi jeg bror forholdsvis nærme Yokohama. Eller, 18 min med tog, og derfor kunne jeg stå opp rundt halv åtte, sent i forhold til klokka 6. Behagelig!!! Vi dro sammen med en venninne av Shi-chan, som heter Kana. Så kom vi oss til Yokohama, og utenfor stasjonen, sto hele andreklasse ved Kugenuma Highs School. Jeg fant fort gruppa mi, som besto av Mika, Sari, Sayo, Mei og Yuuki. Så fikk vi meldt i fra til læreren, som sendte oss av gårde. Rett til museet.

Det var egentlig ganske kjedelig, og tydelig tilrettelagt for japanske mennesker. Knappest nok engelsk noe sted, så jeg skjønte ikke så mye, selv om det var interessant å se på gamle mynter, samurai-rustninger og hvordan bydningene så ut før i tiden. Men, to timer ble kjedelig. Hvorfor to timer? Vel, fordi det viste seg at alle hadde fått utdelt et hefte med masse oppgaver om japansk historie. Jeg, som tilfeldigvis ble leder for gruppa (tapte i stein, saks, papir...), følte meg passe flink der jeg virret rundt og ikke kunne hjelpe til. Menmen, folka sa det var OK.

Etter museet, tuslet vi et stykke, over noen fine broer, og fikk liksom sett litt av Yokohama. Yokohama ligger like ved siden av sjøen, så det ble noen pene bilder!

Første stopp ble til et slags kjøpesenter. Du kunne kjøpe ting som såpe, suveninrer, klær og annet småtteri, men det ble litt dyrt i lengden. Men! Vi fikk prøve ut noe litt fancy! Salgsdamen la en klump med blå gelé i hendene våre, og ba oss gni den inn i hendene. Den ble til såpe! Som luktet kjempegodt! Og etterpå skylte vi hendene, som ble kjempemyke, og luktet frukt/blomsteraktig i rundt tre timer etterpå, til tross for dopauser og diverse! Søt, men kan kræsje med parfymen din, om du bruker den samtidig!

Så bar turen til Chinatown. Der har jeg vært før, men jeg må si det var morsommere sammen med venner enn familie. Tuslet masse rundt, møtte andre venner fra samme trinnet, kjøpte mat, og gumlet mens vi gikk, og bare så oss rundt. Du kan virkelig kjøpe alt mulig rart der! Jeg håper jeg drar dit flere ganger før jeg drar hjem! Det morsomste jeg gjorde der, var muligens å spise Tapioka! Jeg vet ikke hvordan jeg skal beskrive det, bare at det minner om bær, smaker søtt, og har rar konsistens. Men, i alle fall. Utrolig populært blant japanske jenter, og pleier som regel å være i kopper med forskjellige typer drikke. Min favoritt, milk tea! Jeg så forøvrig utrolig mange andre utledninger, noe som føltes litt hyggelig. Masse hilsninger, blunk og litt latter. I Yokohama er det forresten også utrolig mange mennesker som selger nøtter! En spesiel type søte, ristede nøtter, som de gir ut smaksprøver på alle steder. Flere av dem snakket engelsk til meg, og sa jeg burde kjøpe, fordi "de smaker jo så godt!". Haha. Og! Jeg kjøpte tayaki! Sånn fisk med krem inni. Bortsett fra at der var den hvit, og hadde sjokolade inni! Mannen ga meg rabatt på 30 yen, haha. Jeg er så heldig!

Etter omtrent to timer der også, gikk vi til noe som heter Marine Tower. Kjempehøyt tårn, med utsikt over hele Yokohama! Vi kjørte faktisk i glassheis opp, og stakkars Sari fikk litt... Høydeskrekk, og pep oppover hele turen. Men, da vi kom helt til topps, gikk det visst greit. Haha, hun er litt søt, og Sari minner egentlig veldig om en... Lady? Sånn.. Hun er litt elegant, går pent, snakker lavt, med fin stemme, og... Rett og slett litt lady-aktig. Damete? Det var forresten et vindu i gulvet, eller... Jeg burde si glassgulv? der, som var utrolig skummelt.. Jeg aner ikke hvor mange meter over bakken det var, men HØYT! Og, man så rett ned. Egentlig dritskummelt, men fancy. Jeg turte bare såvidt å stå på glasset, men Sari, som hadde høydeskrekk i en trygg glassheis, fant det helt greit å stå på glassgulvet... Woah.. Skummelt.

Jeg ble også litt sjarmert over Sayo. Hun er en av de andre vennene jeg henger med til daglig, og hun minner egentlig litt om en barneskole elev. Sånne småting hun gjør, og sier. Søtt, men litt merkelig. Haha. Uansett, det var gøy! Vi tilbragte også litt tid på Mc Donalds, sånn for å få i oss litt mat før vi dro hjem. Haha.

Jeg orker ikke å laste opp bilder i dag, sånn siden det tar bildene megalang tid å laste opp her, så det får bli i morgen. OK? Gled dere!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar