tirsdag 13. april 2010

I dag.

Hei! I dag skjedde det ikke så mye annet rart enn at vi hadde utrolig slitsom gymtest, altså noe ala cooper-testen. Men, de hadde ikke noen tidsbegrensning, og du kunne gi deg når du ville. Man løp frem og tilbake rundt 15 meter, og hadde åtte sekunder på seg. På en stor digitial tavle, ble sekundene telt ned, og lagde en høy, irriterende biipelyd for hvert sekund. Lyden ble mer irriterende og skindgrende når den nærmet seg null, og om du ikke rakk å ta i veggen på andre siden av gymsalen innen de åtte sekundene, kom et høyt, sint BEEEEP! Man kunne få et sånt beep to ganger før man måtte gi seg. Så man måtte bare løpe på, og kunne ikke bestemme eget tempo. Herregud, så utslitt man ble! Og ikke minst stresset med å nå bort til veggen. Og få riktig nok timing mellom turene. Wah. Jeg klarte ikke mer enn 35 runder, før jeg måtte gi meg. Cooper'n pleier å gå litt lettere, men der kan man løpe i sitt eget tempo, ikke... Stresse seg opp sånn på kort tid! Så, jeg må innrømme at jeg kastet meg rimelig fort ned på bakken, og var helt utslitt!!! Jeg hadde tilogmed hoste i etterkant, sånn hard, gammel mann's hoste! Jeg begynner faktisk å lure litt på om jeg har et snev av astma.. Er det mulig? Sånn med tanke på at om jeg jobber litt for hard, så får jeg vondt i bringa, og hoster noe helt forferdelig, og blir svimmel? Om du leser bloggen min, har astma, og symptomene virker kjente, legg igjen en kommentar! : )

Ellers, jeg har vurdert å slenge opp noen innlegg i løpet av uka, hvor jeg introduserer litt forskjellige aspekter ved det japanske språket, sånn at folk kan få se litt på det også. Dessuten vet jeg om noen fremtidige utvekslingsstudenter som muligens hadde blitt veldig glad for det... n_n

Og ellers! I Japan så er det jo sånn at man vasker klasserommene og skolen sin selv, og derfor har alle fått beskjed om å ha med seg en klut til klasserommet sitt! Kanskje en idè for norske skoler, man sparer jo penger på vaskedamer.. Men det setter nok de norske elevene seg i mot... Og vaskedamene får jo ikke jobb! Hm, kanskje ikke så god idè likevel. Men, interessant at det er så annerledes!

I dag var egentlig ganske gøy. Jeg har funnet ut av at det er lett å le sammen med familien her, og at jeg trives. Men, jeg syns litt synd på naboene, for vi kan bli høylydte iblant (til tross for at jeg ennå ikke har hørt naboene!!!)... Dessuten, etter gymmen er jeg støl, magen gjør utrolig vondt, og bena kommer til å være problematiske i morgen, tror jeg! Haha.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar