søndag 28. februar 2010

Shopping Mall

Heihei alle sammen!

Vet dere hva, nå har jeg akkurat skypet (telefonsamtale via internett...) med min norske familie! Det var koselig. Men fælt, jeg er dårlig på norsk, det er ikke flytende, det er... Hakkete! Men, det var fint. Og ikke minst det å kunne se dem via cam funket også bra, det er koselig med noe litt annet enn bilder. Og jeg fikk se lille bofsevofsen min igjen, Trixie-mor! Åh, jeg skal kose så masse med henne når jeg kommer hjem. Jeg ropte tilogmed på henne via mikrofonen, men lille søte Trixie er så dum som hun alltid har vært, og gadd ikke engang se to ganger på dataen! Haha.

Jeg fikk også en oppfordring fra den norske familien, som sa jeg skulle blogge om absolutt ALLE detaljer fra en vanlig japansk dag, så i nærmeste fremtid skal jeg prøve å få til det. Er det noe dere har lyst til å lese om? Jeg skal prøve å legge frem litt bilder og sånt fra typiske japanske måltider. Og diverse ting som jeg glemmer at kan være spennende, siden jeg er blitt vant med det. Men, sjerpings! Nå skal dere få mer spennende og japansk info!

Og ellers skal jeg rapportere bittelitt fra dagen min. Vi bestemte oss nemlig for å dra på et svææært kjøpesenter i Yokohama. Og, det var virkelig svært. Vi har ikke sånne i Norge, men det er nok litt typisk amerikansk over det. I alle fall, jeg ble satt ut. Det var et stort sted, satt sammen av masse uteområder og butikker alle steder, pluss en hovedbygning, som også hadde parkeringshus. Utrolig fint sted, og det hadde vanvittig mye klær i alle mulige stiler. Men minuset, her etterligner Japan Norge med hensyn til kostnader. Jaa, klærne ble litt dyrere. Men, du kan fortsatt handle billig! Norge krever nok mer enn det Japan gjør, uansett. Japan har dyre steder også, men jeg fryder meg over at merkeklær i Japan koster like mye som H&M i Norge. Visste dere at man har H&M i Japan også? Men bare 1 butikk, og den ligger i Toyko. Jeg kjøpte ikke så mye i dag, mest fordi jeg har ganske bra med ting, og jeg ble vettaskremt i går, da jeg fant ut at jeg mest sannsynlig må ha med meg en koffert til hjem... Haha. Uansett, det var veldig gøy å glo! Jeg vil tilbake dit en gang.

Vi spiste også mat der, og jeg ble facinert over spisestedet vi valgte. Vi ble litt fristet, fordi stedet så fancy ut, og som alle japanske resturanter, har de stilt ut noen av de beste rettene sine i et utstillingsvindu. Og gjett hva, maten er laget av plast.. Haha, men det ser smakfullt ut og man blir fristet nok til å gå inn og ta en titt! Jeg og Yoshie tok forresten på den plastiksjokoladekaken som sto utstilt på et bord. Da var den ikke fullt så fristende lengre! Men, fancy.

Stedet hadde en disk, hvor du bestilte deg en bilett, med strekkode på. Inne i resturanten, som egentlig bare var en svær, fancy sal, hadde masse mindre barer. Du kunne velge mellom hamburgere og biff, vestlig mat, japansk mat, kaker og sist men ikke minst, drikke. Du valgte deg en av disse barene, jeg tok den vestlige, og tar med deg biletten din dit. Så forteller du hva du vil ha, gir dem biletten, hvor de biiper inn det du skal ha, også får du med en sånn liten elektrisk dings, som piper når maten din er ferdig. Jeg bestilte meg Pizza med mais! Og med drikke til, melon brus. Mannen som sto i drikkebaren var søt, og han smilte så fint til meg. Haha, han smilte faktisk til meg ellers også, når jeg gikk forbi. Enten veldig hyggelig og sercive instilt, eller sjarmert av den norske, blåøyde rariteten, haha.

Vi fant oss et stilig sted og sitte også! For hele rommet var fyllt med bord og stoler, og det hadde også en slags bred trapp, hvor man hadde bord og stoler i to etasjer. I den øverste, var det bygd "huler"/båser inn i veggen, og satt inn sofaer. Bak ryggen på disse, var det montert inn fargerike lys, så du hadde båser i forskjellige farger. Alle regnbuens farger var fremstilt, så når du sto i andre enden av hallen, så du egentlig bare masse huler i hver sin knalle farge. Utrolig stilig! Jeg tror jeg skal komme hjem til Norge og bli rik på alle de ideene jeg har sett i Japan! Forutsett at leserene mine ikke er raskere enn meg da.. Haha, ikke stjel ideene jeg stjeler fra Japan, okei!?

Den elektriske dingsen min pep, og ristet brutalt, så maten min var ferdig. Pizzaen smakte kjempegodt! Mama spiste salat, og kreps, Papa spiste Yakisoba og Yoshie gomlet en burger. Jeg likte stedet. Det var det flere som gjorde også, for det kom masse folk i det vi gikk. Og gjett hva? Pizza'en min kostet ikke mer en 800 yen, altså omtrent 40 kroner! Stedet var billig!

I etterkant fikk jeg fortalt at stedet var relativt lite, og at det finnes dem som er enda større. Det sjokket meg litt, for jeg syns stedet var mer enn stort nok! Men underholdene. Fint som en dagstur, tror jeg.

Og! Beklager at jeg ikke blogget i går, men jeg sparer den info'en til 3 mars, som er jentenes dag her i Japan. Det er tradisjonellt, og fancy, så gled dere!

Natta!

1 kommentar:

  1. Vel, jentene fortjener en dag de og, når vi menn har mandag! =D

    og ideene dine.. vel... vi kan vel bare si at jeg tjener litt ekstra omdagen...

    SvarSlett