søndag 9. mai 2010

Hjemmebesøk hos Mika!

Heihei!

Vet dere hva jeg gjorde i går? Jeg var hos Mika! På hjemmebesøk! Det er faktisk første gang jeg har besøkt noen av vennene mine i Japan, og jeg må si det var meget vellykket! Haha.

Utrolig koselig egentlig. Først hadde vi jo skole, som vanlig er på lørdager. Etter skolen, så hentet Mika sykkelen sin (Japanske skoler har SVÆÆÆRE områder til å sette fra seg sykkelene sine på), og så ba hun meg sette seg på sykkelen bak henne, på bagasjebrettet. Det er faktisk første gangen jeg kan huske jeg har sittet på med noen på den måten, sånn foruten Pappa. Utrolig skummelt, men veldig gøy! Og så bar det i veien mot Mika's hus. Jeg må desverre innrømme at jeg følte meg litt.. Haha... Flau over å sitte på med henne. En 155cm høy japansk jente, dro meg, en utledning på 160cm hele veien hjem til seg, og jeg er ikke engang i stand til å sykle med flere enn meg selv på sykkelen, lang mindre holde balansen... Haha. Men! Det var fint. Og det var også utrolig pent i området Mika bodde. Hun bor litt ved sjøen, så det var frisk bris, og masse grønt alle steder. Jeg bor i et ganske folksomt område med mange leiligheter. Så, til tross for at japanerene er flinke til å stappe trær inn i alle områder de kan stappes inn, er det ikke så grønt. Det var også mange fine templer rundt der hun bodde. Pent!

Hun bodde relativt pent, egentlig, sammen med Mor, Far og tre søsken. Storebror, lillesøster og lillebror. Lillebroren, som het Daichi, var kjempesøt! Og han hadde visst gått og spurt masse om når jeg skulle komme, og gledet seg skikkelig. Men han var jo litt sjenert. Åh, jeg ble glad, for de tok i mot meg så bra! Og roste japansken min, og hele pakka. De inviterte meg faktisk med dem til Disney Sea, så får se om vi får ordnet i stand det. Det var faktisk sånn at dersom ikke folkene jeg bor hos nå, kunne ha tatt i mot meg, så hadde jeg faktisk flyttet inn hos Mika. Så vi var nok alle litt spente på å møte hverandre.

Da vi først kom frem til Mikas hus, ble vi tatt i mot, og jeg introduserte meg, og de seg. Så ble jeg tatt med inn på rommet til Mika. Der lånte meg hun et skift, så jeg slapp å gå rundt i skoleuniformen. I jobbebukse og t-skjorte og barføtte, begge to, gikk opp i andreetasjen og kjøkkenet deres, hvor vi spiste udon, en form for nudler, med familien. Der ble det masse skravling, og det var så bekymret for om jeg likte ting eller ikke, og sa stadig ting som "Hvis du ikke liker det, er det bare å legge det til siden!". Snille menneskene! Men, mammaen til Mika var flink til å lage mat, så jeg trengte heldigvis ikke å gjøre det. Haha.

Etterpå ble det bare å slappe av hele veien. Først satt vi vel bare på rommet til Mika og skravlet i en og en halv time (og dere ANER ikke hvor stolt jeg er over å kunne ha vanlige venninnesamtaler på japansk!) for så å invitere inn søskene hennes til å spille kort. Åh, de er så søte. Og, jeg har lært to nye kortspill!

Det ble også et par runder med Super Mario på wii, sammen med lillebroren hennes, fordi det viser seg at Mika virkelig ikke er flink på tv-spill, haha! Og det var litt sjarmerende hvordan lillebroren litt etter litt ble mindre sjenert ovenfor meg, yay.

Og vet dere hva? Rett før jeg dro, ga moren hennes meg en liten pakke med pai! Åh, de var så snille, jeg blir helt rørt jeg. Tenk at jeg har skaffet meg så snille venner her i Japan, det er så... FINT! Også kjørte de meg til stasjonen, noe som var ennå snillere. Og masse skravling. Jeg er jo ikke akkurat kjent for å være sjenert, så jeg tror det funket. Og det hjalp veldig at Mika er helt lik seg selv hjemme som det hun er på skolen.

Se på det, er det ikke søtt!?


Sådetså!!!!

2 kommentarer:

  1. det hørtes så hyggelig ut :D
    har fulgt med på bloggen din leeeenge ^^
    kan jeg spørre deg litt om hvordan du reiste til japan?
    hvilket kompani brukte du, og hvor mye kostet det?
    og så til slutt :D
    hvor lang tid tok det før du kunne ha ordentlige samtaler med veninnene dine på japansk? ^^

    SvarSlett
  2. Hei :)
    Jeg har faktisk de samme spørsmålene til Ronja :)
    Fint hvis du kunne svare meg å ;)
    Fulgt med og lest nesten alle innleggene, virker som du har hat det veldig gøy!! :3
    Og snille venner har du fått også:)
    Men en ting, hvor høye er de i klassen din og rundt deg sånn ca. jeg er 1,71 (vet jeg er høyere enn mange der nede), men lurte på hvor stor foskjell det vil være på meg og de andre i mitt miljø. Hvis jeg går et år i japan :)

    SvarSlett