lørdag 29. mai 2010

Australia, dag 4!

Som antakelig var den mest stressende i løpet av hele turen...

Dag 4:
Hvorfor jeg opplevde den som stressende? Vel prøv å leke kartleser i en gruppe bestående av 5 japanske jenter, alle vil til bestemte steder, og ingen kan bli enige om hvor de skal gå, med kun tre timer til rådighet inne i en svær by. Fint.

Joda, dagen gikk ut på at vi skulle dele oss inn i gruppene våre, altså de samme gruppene som vi gikk rundt i i Yokohama (se tidligere innlegg). Men nå gikk vi rundt i Sydney. Og alle sammen var like håpløst hjelpesløse når det kom til å lese kart, i tillegg til at de ikke skjønner det med "street" eller på norsk, alle gatene man har å velge mellom. Så, jeg som utlending, med forståelse for dette systemet, endte raskt (frivillig eller ikke, ville man fremover, måtte noe gjøres.) opp som kartleser. Men så var det greia med jentene da. Alle ville til forskjellige steder, og klarte ikke å bli enige om hvor å gå først, i tillegg til at de brukte en hel evighet på å sørget for lunsj. Så masse tid ble borte for oss, og vi kunne ikke gå til alle stedene vi hadde planlagt på forhånd. Så egentlig var det, hvertfall for min del, en dag fylt med irritasjon og stress. Heldigvis fikk de unnagjort de viktigste tingene, som å shoppe suvenirer og sånt da, men likevel.. Altså, en opplevelse å se Sydney, men neste gang.. Bare la oss si det sånn, det blir ikke sammen med japanske skolejenter.. Haha.

Her er et lite blinkskudd jeg fikk av Sydney, pent, sant?


Den stressende jentegjengen som jeg har lært å bli glad i.


Operahuset!


Meg forran samme bygning.


Randomt skudd inne i Sydney.


En relativt berømt katedral inne i Sydney.


Ja, som dere ser, det var ikke mye vi fikk sett av Sydney, men litt i allefall! Så vil jeg nok tilbake til Australia en gang senere i livet mitt...!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar