lørdag 18. juni 2011

Hurrrrrah

Folka! Jeg overlevde! Jeg bestod sosiologi eksamen med "en solid 4'er", som var sensorens tilbakemelding. Og det var med et illsint tilfelle av streptokokker i halsen. Ja, jeg er veldig stolt. Så, i motsetning til de som stakk av og faila med å fullføre året på mesna, er jeg ferdig på skikkelig vis!

Ja, jeg skal ikke lyve. Det har vært et hardt år på mange måter, samtidig ikke. Hardt som i at det var merkelig å komme tilbake fra Japan, og så kun ha noen uker ferie, før man begynte på dette året. Det var sprøtt å plutselig skulle tilbake i det norske systemet, og samtidig som det var mye å gjøre, var det lettere enn i Japan, for her forstod jeg alt. Samtidig har jeg jo jobbet, og jeg tror det er det som har gjort året mitt slitsomt. Men hey, jeg har fullført. Året har vært mer kjedelig enn hardt, og mitt gledens budskap er, jeg skal ALDRI tilbake til Mesna Vgs!!!!!!!

Og så tilbake til streptokokkerene. De trives kjempegodt i halsen min, og da territoriet deres ble truet av pencilinen fra apoteket, måtte de virkelig sloss for livet. Det gjør de fortsatt. Penicilinen står på min side, og har gjort det litt lettere for meg å svelge, men streptokokkerene, de er ikke pinglete. Jeg tror de er en slags form for viking-bakterier. Så når jeg gaper opp nå, kan du se borgen deres ganske tydelig. De har okkupert begge mandlene mine og malt dem hvite for å markere. Og jeg kan ikke gjøre noe annet enn å gape fortvilet og lure på hvorfor de er så tøffe, og hvorfor penicilinen er så pinglete. Litt som i asterix og obelix, hvor penicilinen er romerne. Men de tok i hvertfall knekken på feberen, eller så er det fordi feberen ikke har returnert etter natten ennå...

Uansett, pga disse stri, slemme skapningene som har bosatt seg i svelget mitt, har jeg de siste to døgnene kun fått i meg en liten skål med lapsgaus, en halv tacolefse og noe drikke, da streptisene stabber meg i halsen for hver lille ting jeg prøver å få ned....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar