torsdag 16. juni 2011

Neiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...

Snufs, nå syns jeg skikkelig synd på meg selv. De to siste årene har jeg vært skikkelig masse småsyk, og i tillegg hatt andre småskader, som overanstrengt kne, akutt lumbago i ryggen (hekseskudd) og nå, i dag, en dag før muntlig eksamen, har jeg fått streptokokker.

Jepp. På tirsdag hadde jeg svakt vondt i halsen, men tenkte ikke så mye over det. Onsdag var det mer ubehagelig, men jeg tok en smertestillende og dyttet det unna, i troen på en gryende forkjølelse. På kvelden hadde jeg feber. Ble passe irritert, siden jeg trenger forberedelsesdagene mine og det uten å være syk.

Så våknet jeg i dag av vond hals. Ja, jeg våknet av det! Og herregud, det gjorde sykt vondt å svelge, så jeg tuslet bort til nærmeste speil, og gapte høyt.. Bare for å se at halve halsen min har hovnet opp til dobbel størrelse. Litt trist og bekymret fant jeg Mamma, og gapte for henne også, og hun sendte meg rett til legen. Der fikk jeg faktisk time med en gang, sjokkerende nok. Og legen, han tok på seg pannebåndet med lommelykt på, en ispinne, og sa "Gap høyt opp!" og da jeg gapte, sa hann "oisann, trengte visst ikke lys her engang..." Så fikk jeg diagnosen streptokokker og en resept på en 10dagers kur med penicilin. Snufs... Og jeg som har eksamen i morgen... Onde verden. Jeg tror jeg skal begynne å tro på karma likevel. Nei, jeg har ikke vært slem mot noen, men helt siden jeg hardnakket påstod at jeg ikke trodde på karma, har hun vært slem mot meg...

Jeg begynte på kuren i dag, og må fortsette med den i 10 dager, altså helt til Desucon.. Jeg kommer til å være svekket av penicilin to av de dagene jeg har gledet meg mest til i hele år, hahaha. Huff. Ondt.

Noen andre som ble syke før eksamen, eller er det bare jeg som blir straffet?

1 kommentar:

  1. Huff...! stakars Marion. :( det hørtes ikke bra ut, og rett før eksamen og alt :/
    hva har du om på eksamen??
    Ps: God bedring! ;)

    SvarSlett