onsdag 6. juli 2011

Desucon 6!

-Puh!- Etter en intens uke så kan jeg omsider skrive om desucon, føler jeg. Desucon, som jeg mener jeg har nevnt tidligere, er jo en anime/manga/Japan convention hovedsaklig, men de senere årene har de også fokusert på action, spill og filmer. Opplegget strekker seg over to dager, og det pleier årlig å være rundt 5000 pluss minus der.

Jeg, Therese og Christina dro inn til Oslo fredagen, og romsterte rundt der, og bosatte oss i leiligheten til søsteren. Lørdagen stod vi opp og fikset cosplayene våre ganske tidlig, ettersom sminke, klær og parykker tar tid!

Vi bestemte oss for å cosplaye i gruppe alle dagene (altså flere stykker fra samme greia), og vi valgte Vocaloid første dagen. Cosplayene er hentet fra musikkvideoen "Madness of Duke Venomania", som jeg har blogget om tidligere.

Jeg stilte som Miku, frøknen med turkise musefletter. Christina var Gumi, med kort, grønt hår, og Therese stile som Gakupo, mannen i lilla!
Alle tre i helfigur!

Meg og Gumi.

Også er det de fiiiiine facebook bildene da, hvor Therese trenger støtte når hun tar av seg støvlettene!

Og her stiller vi fra Vampire Knight, med Christina som Ruka, meg i midten som Yuuki, og Therese som Kaname.

Helgen var utrolig kul! Jeg så utrolig mye kule folk, og fine folk, bra cosplay og dårlig cosplay. Men gjevnt over, GØY! Man ser virkelig ikke så mange bra animefans og Japanentusiaster samlet på ett sted i Norge altså... Jeg må dessuten innrømme at jeg forelsket meg i en liten, søt Rin fra Vocaloid, Daughter of Evil, jeg ville bare ha henne med meg hjem... Hahahah.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar