torsdag 7. juli 2011

Anime!

Jah, jeg anbefaller anime igjen! Jeg har en favorittside der jeg ser nesten all anime online, www.animeseason.com (haha, det ironiske er at da en kompis, Sondre, ga linken til meg, likte jeg ikke siden. Nå er den favoritten min...). Den har relativt mange brukere/seere eller hva jeg nå skal kalle det, og derfor får man et ganske godt bilde av hvilke animeer som er bra og ikke ut i fra hvordan folk stemmer på seriene. Jeg gikk inn på topp 50-lista der, og bare surfet igjennom, og fant noe jeg ville se første episoden på... Og det ble fort til flere!!!

Orginalnavn: Ao no exorcist
Engelsk tittel: The exorcist of blue/The blue exorcist
Sjanger: Action, Adventure, Comedy, Demons, Fantasy, Shounen.
Foreløpig er 12 episoder ute, og den pågår fortsatt.

Historien ligger til nåtiden, og handler om Okumura Rin, som er satans uekte sønn. Altså, fyren er halvt demon. Etter at satan i et tilfelle prøver å dra med seg Rin til helvete, bestemmer Rin seg for å joine en skole som spesialiserer seg på å utrydde demoner, eller i allefall holde kontroll på dem.

Kjempespennende anime, og jeg kan virkelig ikke si noe særlig uten å spoile. Den fikk meg hekta med en gang, plutselig hadde jeg bare sett alle episodene. Det som er fancy, er at til å begynne med så fikk jeg følelsen av at denne animeen kom jeg til å bli lei og trist av, fordi den virket så trist og dyster. Men hahah, den er søt, morsom og spennende på engang, uten å la den bli så dyster som den kunne ha blitt. Jeg har allerede snufset av den, noe som er et klart tegn på at den er bra, ifølge Marion-faktor. Haha. BRA!!

3 kommentarer:

  1. Trur ikkje det sto nokon oppfordring om å anbefala, men eg gjer det likavel. Eg vil nemleg anbefale "Arakawa under the bridge".
    Det er komedie. eg las det som manga, men det er ein anime òg og ganske snart kjemt det ein dramaserie og film òg.
    Hovudpersonen er arving til verdas største selskap, flink i alt moglegt+++. Iallefall så er han blitt oppdradd til å aldri setja seg i gjeld til nokon, men huheldigvis for han, ender han opp i ein situasjon der ei heimlaus jente reddar livet hans. for å gjenjelda gjelda si, flytter han òg inn under brua. Der er det mange rare personar som bur.

    SvarSlett
  2. jeg liker den anime men jeg anbefaler deg naruto og bleach det er mange episoder men de er vert og se

    SvarSlett
  3. Hellsing Ultimate er en kjempe bra en :D
    og Baka to test ;)

    SvarSlett